يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 5052
امام جمعه قم:

در انتظار روزی هستیم که از بین خواهران فقها، مجتهدان و صاحبان کرسی برخیزند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه خواهران بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: به انتظار روزی هستیم که از بین خواهران فقها، مجتهدان و صاحبان کرسی برخیزند.
در انتظار روزی هستیم که از بین خواهران فقها، مجتهدان و صاحبان کرسی برخیزند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: اگر آرامش دنیا و آخرت را می‌خواهید قرآن را بیاموزید و با قرآن انس پیدا کنید.

وی با اشاره به ویژگی‌های قرآن از زبان رسول گرامی اسلام (ص)، به حدیثی در جامع‌الاحادیث شیعه اشاره کرد و گفت: قرآن سخن خلق نیست، بلکه سخن آفریده است و انسان را از هجمه و وسوسه‌های شیطانی حفظ می‌کند.

امام جمعه قم به روایت دیگر رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: خداوند برای کسانی که از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار هستند، حقی قرار داده تا پس از یادگیری آموختن قرآن به سراغ فهم آیات، تدبر در آیات و بایدها و نبایدها برویم.

وی با بیان اینکه سهم قرآن در برنامه‌های درسی نیاز به بازنگری جدی دارد، گفت: هر سال در هر برنامه‌ای شاهد رشد بودیم و زمانی در برنامه‌های رسمی حوزه سخنی به عنوان قرآن و تفسیر نبود و استدلال می‌کردند اگر طلبه‌ای ادبیات را یاد گرفت، بر قرآن و تفسیر قرآن تسلط پیدا می‌کند.

حسینی‌بوشهری عنوان داشت: هر کسی در گذشته به مکتب‌خانه می‌رفت، قرآن را به خوبی یاد می‌گرفت و خیال‌ها راحت بود که فرد از نظر قرائت قرآن مشکلی ندارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز به دلیل رشد قرآنی که در کشور در زمینه قرآن و تلاوت قرآن وجود دارد گاهی به ما خرده می‌گیرند که چرا فلان فرد قرائت و تجویدش مشکل دارد.

وی ادامه داد: جامعه پیش از انقلاب با مفاهیم قرآنی بیگانه بود و اینگونه نبود که همه جوانان با قرآن آشنایی داشته باشند.

حسینی ‌بوشهری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی گفت: جهاد واژه‌ای اسلامی با کارکرد روشن و بار مثبت است بنابراین خواهران باید بسیج شوند و مبانی را پیدا کنند و موضوعات قرآنی در پایان‌نامه‌ها توزیع و تکثیر شود تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: رسول اسلام (ص) فرمودند قرآن را فقیهانه فرا بگیرید، زیرا قرآن کریم انسان‌ها را به ربانی شدن فرا می‌خواند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خواهران بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: به انتظار روزی هستیم که از بین خواهران فقها، مجتهدان و صاحبان کرسی برخیزند.

وی به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و افزود: نقش قرآن موعظه‌ بودن، برداشتن زنگارها از دل‌ها و هدایت کردن است و سپس این کتاب الهی انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند.

حسینی‌بوشهری یادآور شد: اگر با قرآن انس بگیریم و با زبان آن صحبت کنیم جامعه متحول می‌شود و آنچه مورد نظر است تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.k0k2yt0zxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما