سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 51355
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله كعبي: انتشار علوم از قم به جهان از بركات حضرت معصومه(س) است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: علمي كه از قم به جهان منتشر مي‌شود از بركات وجودي حضرت معصومه(س) محسوب مي‌شود.
آيت‌الله كعبي: انتشار علوم از قم به جهان از بركات حضرت معصومه(س) است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی امروز در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: کریمه اهل بیت(س) دختر موسی بن جعفر(ع) و عمه امام جواد(ع) هستند و از لحظه‌ای که به قصد پیوستن به برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) حرکت کردند مهاجر الی الله بودند.

وی خاطرنشان کرد: قم با مهاجرت و ارتحال ایشان به پایگاه اهل بیت(ع) تبدیل شد و پایگاه علم، جهاد و اجتهاد قرار گرفت و محدثان بزرگ شیعه از جمله اشعریین به برکت مهاجرت تاریخی حضرت معصومه(س) به قم هجرت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به این وسیله تشیع و اسلام اهل بیت(ع) در مدرسه و مکتب قم به اقصی نقاط عالم اسلامی ترویج پیدا کرد گفت: حوزه قم در دوران شیخ عبدالکریم حائری دوباره بازسازی و سنگ بنای حوزه معاصر زده شد.

وی عنوان کرد: نشر معارف اهل بیت(ع)، تربیت محدثان بزرگ شیعه و حوزه قم به عنوان حوزه جهانی از برکات حضرت معصومه(س) است و می‌توان اینگونه ذکر کرد که حضرت معصومه(س) به حق بانوی کرامت هستند.

آیت‌الله کعبی یادآور شد: اگرچه مزار حضرت فاطمه(س) مخفی است ولی ملجأ منور حضرت معصومه(س) یادآور جایگاه و عظمت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) برای شیعیان است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع علومی که از قم به جهان منتشر می‌شود از برکات وجودی حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود و امروز علم، ایمان، معنویت و بصیرت در قم مدیون مهاجرت این بانوی بزرگوار است و می‌توان بیان کرد حوزه‌ها و مرجعیت شیعه ریزه‌خوار پایگاه نورانی حضرت معصومه(س) هستند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciwpaw.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما