پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 51489
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون وزیر بهداشت در دیدار با آیت‎الله اعرافی گفت:

معاون وزیر بهداشت: برخی از طب سنتی و اسلامی سوء استفاده می کنند

با حضور اساتید حوزه کارگاه‎های تخصصی نظام سلامت در اسلام برگزار شد
قم نيوز : قم نیوز: استفاده از عناوین مذهبی در درمان برخی بیماری‎ها که نه جامعه علمی حوزوی آن را تایید می‎کند و نه علوم پزشکی؛ بلکه این امور از جمله سواستفاده های خطرناکی است که از این عرصه انجام می‎‏شود.
برخی از طب سنتی و اسلامی سوء استفاده می کنند/ با حضور اساتید حوزه کارگاه‎های تخصصی نظام سلامت در اسلام برگزار شد
برخی از طب سنتی و اسلامی سوء استفاده می کنند/ با حضور اساتید حوزه کارگاه‎های تخصصی نظام سلامت در اسلام برگزار شد
به گزارش قم نیوز، دکتر محمود خدادوست ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله اعرافی گفت: یکی از مهمترین مسایلی که امروز در زمینه طب سنتی و طب اسلامی رخ نمایی می‎کند، سوء استفاده برخی از افرادی است که از این عنوان بهره برداری می‎‏کنند.

وی افزود: استفاده از عناوین مذهبی در درمان برخی بیماری‎ها که نه جامعه علمی حوزوی آن را تایید می‎کند و نه علوم پزشکی؛  بلکه این امور از جمله سوء استفاده های خطرناکی است که از این عرصه انجام می‎‏شود.

وی یادآورشد: این افراد دام خود را در میان بیمارانی که به بیماری‎های صعب العلاج دارند، پهن می‎کنند و نکته خطرناک آن است که این افراد به شدت بیماران و مردم را از علم پزشکی منع می‎کنند و آنها را مجبور می‎‏کنند از شیوه‎های درمانی من درآوردی خود آنها استفاده نمایند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در این راستا با برگزاری جلساتی با اساتید برجسته حوزه، اقدام به برگزاری کارگاه‎های تخصصی نظام سلامت در اسلام کردیم و جالب بود که این بزرگان نیز نقدهای بسیار و حتی مخالفت بسیاری با برخی از این مدعیات به نام دین داشتند، زیرا این افراد بدون دلیل مسایلی را وارد دین می کردند و بدون بررسی ادله و شواهد روایی، مردم را به یک اقدام بهداشتی خاص تشویق می کردند.

وی گفت: اساتید حوزه در این جلسات به این مبحث اشاره کردند که گاهی اوقات روایاتی در خصوص نوع خوارک و مقدار مصرف آنها بیان شده که در روایات دیگر متغیر است و در این زمینه می توان به این نتیجه رسید که مصرف این گیاه یا میوه و غذا لازم است، ولی میزان مصرف برای افراد متغیر است؛‌در حقیقت میراث عظیم دینی و اسلامی ما در زمینه طب بسیار فاخر است و تکیه بیشتر اسلام نیز روی مساله پیشگیری و بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در همین راستا 10 همایش ملی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شده که آخرین همایش با عنوان نظام سلامت در اسلام در مشهد مقدس برگزار شد.

وی گفت: با سفارش مقاله ای که به بسیاری از علمای حوزه در این ارتباط صورت گرفت، خوشبختانه زمینه های بسیار دقیق علمی برای کار روی مساله چیستی و زمینه های طب اسلامی ایجاد شد؛ در این جلسات فرهیختگان قرآنی کشور نیز حضور دارند و مقالاتی به این همایش ارسال کرده اند که نظام سلامت قرآنی را تشریح کرده اند.

خدادوست  اظهارکرد: گروهی به نام طب اسلامی با بدیهی ترین مسایل درمانی از جمله واکسن و یا پیوند کبد، مخالفت می کنند، حتی در نوبت پیوند عضو بودند، ولی فریب این افراد را خورده اند و هم مال خود را دادند و هم جان عزیزانشان را‌؛ در واقع این افراد با ادعای دروغین طب اسلامی جان مردم را به بازی می گیرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyt9n.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما