چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 5186
با تلاش پرسنل اورژانس 115؛

بازگشت به زندگی مرد جوان با احیای قلب

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: با تلاش نیروهای امدادی اورژانس 115 قم فردی که بر اثر عارضه قلبی دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، احیا قلبی شد و حیات دوباره یافت.
بازگشت به زندگی مرد جوان با احیای قلب
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز با بیان جزئیات این حادثه تصریح کرد: به دنبال تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم، این مرکز در جریان یک مورد کاهش سطح هوشیاری در خیابان شهید علوی میدان شهرداری قم قرار گرفت.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه افزود: با توجه به اینکه آمبولانس پایگاهی که محدوده میدان شهرداری و خیابان‌های اطراف را زیر پوشش قرار می‌دهد در آن موقع در ماموریت بود، بلافاصله آمبولانس پایگاه شهید بهشتی واقع در ۲۰ متری شهید بهشتی به این آدرس اعزام شد.

باقری اضافه کرد: با حضور پرسنل امدادی اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار با مردی ۵۴ ساله که دارای سابقه ناراحتی قلبی دچار ایست قلبی تنفسی بوده است مواجه می‌شوند که فاقد نبض و علائم حیاتی است.

وی ادامه داد: بلافاصله عملیات پیشرفته احیا قلبی ریوی (CPR) آغاز می‌شود که منجر به بازگشت تنفس و ایجاد ضربان قلب بیمار می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: بیمار توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید بهشتی منتقل و برای ادامه روند درمان و دریافت خدمات پیشرفته پزشکی تحویل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی شد که وضعیت عمومی بیمار خوب گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با استناد به آیه شریفه ۳۲ سوره مائده یادآور شد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: "هر کس جان انسانی را نجات بخشد مانند آن است که جان تمام انسان‌های جهان را نجات داده است".

این ماموریت یکی از چندین مورد CPR (احیا قلبی ریوی) موفق در سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.wbsurhb80iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما