پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 52729
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازی اطراف حرم مطهر خبر داد

تكميل 85 درصدي تملك در محدوده پاركينگ و صحن پروژه چهل اختران

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از تكميل 85 درصدي تملك در محدوده پاركينگ و صحن پروژه چهل اختران خبر داد.
تكميل 85 درصدي تملك در محدوده پاركينگ و صحن پروژه چهل اختران
تكميل 85 درصدي تملك در محدوده پاركينگ و صحن پروژه چهل اختران
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی با اشاره به طرح ساماندهی مجموعه چهل اختران، گفت:‌ مقام معظم رهبری در سخنی بر ظرفیت مناسب امامزاده‌ها در قم تأکید داشتند یکی از آنها امامزاده موسی مبرقع(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی از سوی دفتر رهبری تأمین شده و شهرداری قم و استان نیز منابعی در نظر گرفتند و تملک این پروژه از سال 90 آغاز شد و شهرداری نیز طرح توسعه مجموعه چهل‌اختران و امامزاده موسی مبرقع(ع) را تهیه کرده است.

خاکی با بیان اینکه زائران ایرانی و خارج کشور به این امامزاده مشرف می‌شوند و این مکان مقدس باید دارای مکانی درخور باشد، گفت: طرح توسعه امام زاده چهل‌اختران در محدوده چهار هکتاری مصوب شده است.

وی عنوان کرد: توسعه شبستان‌ها، فضای صحن باز شهری، مجموعه فرهنگی‌، مدرسه علمیه، کتابخانه و بخش اقامتی و بخشی تجاری‌های فرهنگی و مایحتاج محلی و ظرفیت 400 پارکینگ در این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از آغاز عملیات احداث پارکینگ امام زاده چهل اختران طی دو ماه آینده خبر داد و افزود: علت اصلی تأخیر ، پراکندگی تملکات این پروژه بوده و در موارد نادر ناهماهنگی مالکان در بحث تملک را شامل می‌شود.

خاکی خاطرنشان کرد: میزان تملک در کل پروژه چهل اختران 45 درصد از سوی شهرداری قم و منابع ملی شامل اعتبارات سفر رهبری و استانی انجام شده و با برنامه‌ریزی انجام شده در سازمان بهسازی اطراف حرم بالغ بر 85 درصد در محدوده پارکینگ و صحن تملک تکمیل شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceof8n.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما