دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 52927
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد

راهکار تسریع در اجرای پروژه‌های بافت فرسوده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اختصاص 48 هکتار زمین در منطقه پردیسان به عنوان زمین معوض برای بافت فرسوده گفت: استفاده از زمین‌های پردیسان سرعت اجرای پروژه‌های بافت فرسوده را بالا می‌برد.
راهکار تسریع در اجرای پروژه‌های بافت فرسوده
راهکار تسریع در اجرای پروژه‌های بافت فرسوده
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به آمادگی سرمایه گذاران برای حضور در بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: طرحی برای حضور سرمایه گذاران در محله حائری تهیه شده چرا که این محله در گذشته محل سکونت زائرین حرم حضرت معصومه(س) بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم آمادگی همکاری با دستگاه‌های مختلف در زمینه بازآفرینی بافت فرسوده شهر قم همچون محله حائری را دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: وجود حرم مطهر در بافت فرسوده شهر قم موجب تداوم زندگی در این بافت شده است و باید طی سال‌های آینده با انجام طرح‌های بازآفرینی در این بافت جلوی ناهنجاری‌ها را در این بافت بگیریم.

خاکی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: بخش زیادی از بودجه شهرداری قم صرف خدمت رسانی به زائرین می‌شود و باید بودجه ویژه ای برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم اختصاص پیدا کند

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر طرح‌هایی در بافت فرسوده شهر قم همچون ساماندهی گذرخان انجام شد، اما نسبت به شهرهای دیگر عقب ماندگی در زمینه بهسازی بافت فرسوده شهر قم وجود دارد، این بافت دارای حساسیت زیادی است و تمام مناطق پیرامون حرم حضرت معصومه(س) جزو بافت فرسوده هستند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: 48 هکتار زمین در منطقه پردیسان به عنوان زمین معوض برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده بود، اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت. استفاده از زمین‌های منطقه پردیسان سرعت اجرای پروژه‌ها را در بافت فرسوده شهر قم بالا می‌برد.

خاکی با اشاره به پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) اظهار کرد: اجرای این پروژه با وجود حمایت دستگاه‌های مختلف و مدیران ملی و استانی، 10 سال زمان برد و بهره برداری از پروژه میدان امام خمینی(ره) بخشی از مشکلات پارکینگ را در شهر قم حل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های موجود در بافت فرسوده شهر قم برای بهسازی این بافت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefo8n.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما