سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 5338

مجمع عمومی انجمن علمی اصول فقه برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسوول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم از برگزاری مجمع عمومی انجمن اصول فقه 18 اسفند با حضور آیت‌الله سبحانی خبر داد.
مجمع عمومی انجمن علمی اصول فقه برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به فعالیت ۱۷ انجمن‌ علمی حوزه اظهار کرد: ادیان و مذاهب اسلامی، تاریخ‌پژوهان، تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسی اسلامی، قرآن‌پژوهی، انجمن قلم حوزه، مدیریت اسلامی، مطالعات اسلامی، مطالعات سیاسی از جمله انجمن‌های علمی حوزه فعال هستند.

وی، انجمن‌های معرفت‌شناسی، کلام‌ اسلامی، مهدویت، فقه و حقوق اسلامی را از دیگر انجمن‌های علمی حوزه در حال فعالیت ذکر کرد.

مسوول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم از تشکیل مجمع عمومی انجمن اصول فقه ۱۸ اسفند با حضور آیت‌الله سبحانی خبر داد و افزود: راه‌اندازی انجمن‌های علمی هنر و رسانه و تبلیغ و ارتباطات دینی در دستور کار قرار گرفته که متناسب با ظرفیت‌ها و نیازها تاسیس می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی به‌عنوان مطالعات زنان در انجمن‌های علمی حوزه مشغول فعالیت هستند.

اشکوری با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی حوزه گفت: این انجمن‌ها، انجمن‌های علمی اسلامی هستند و مانند روانشناسی و مدیریت اسلامی در حوزه علوم اسلامی و انسانی با پشتوانه اسلامی فعالیت دارند.

وی به اساسنامه انجمن‌های علمی حوزه اشاره کرد و افزود: اهداف انجمن‌های علمی کمک به ارائه مباحث تخصصی در حوزه خود، ایجاد کانون علمی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف، تقویت و گسترش نظریه‌پردازی و کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، توانمندسازی و دانش‌افزایی پژوهشگران است.

مسوول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم را حمایت از شأن و منزلت علمی اعضا، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تخصصی، تقویت ارتباط بین عالمان و فضلای حوزه، فرهنگ‌سازی برای رقابت علمی سالم، صیانت از سنت حوزوی و شناسایی استعدادهای حوزوی برشمرد.

وی با اشاره به شرایط عضویت در انجمن‌های علمی حوزه گفت: بر اساس تعریف جدید برای انجمن‌های علمی حوزه، حوزوی بودن شرط اصلی و اساسی برای عضویت در انجمن‌های علمی حوزه است.

اشکوری خاطرنشان کرد: اعضای وابسته به انجمن‌های علمی حوزه باید حداقل دارای مدرک لیسانس یا سطح دو حوزه باشند، اعضای پیوسته باید دارای مدرک سطح سه حوزه یا بالاتر باشند و گرایش ‌علمی هماهنگ با رشته تخصصی داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.enmk49nea5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما