سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 53489
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست امور معماری و شهرسازی اعلام کرد

کاهش ساخت نماهای رومی در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه کنترل‌ها و اقدامات مثمر ثمر بوده و امروز شاهد کاهش اینگونه‌ نماها در شهر قم هستیم، گفت: توقف برخی پروژه‌ها موجب ایجاد تغییرات شده اما هنوز مسیر طولانی در پیش داریم.
کاهش ساخت نماهای رومی در شهر قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به تصمیم شهرداری قم بر جلوگیری از ساخت نماهای رومی در شهر اظهار کرد: در کمیته سیما و منظر و کمیسیون ماده پنج تصمیم گرفته شد که ساخت نماهای رومی در شهر قم متوقف شود.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون ابلاغیه‌ای به مناطق و نظام مهندسی و راه و شهرسازی ارسال شد که نباید از این نماها در شهر استفاده شود افزود: در همین راستا در پی اقدام گروه کنترل ساختمان ساخت تعدادی از نماها متوقف شد و شهرداری به طور جد با این تخلفات برخورد خواهد کرد.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه کنترل‌ها و اقدامات مثمر ثمر بوده و امروز شاهد کاهش اینگونه‌ نماها در شهر قم هستیم، خاطرنشان کرد: توقف برخی پروژه‌ها موجب ایجاد تغییرات شده اما هنوز مسیر طولانی در پیش داریم.
وی اذعان کرد: این کار امری سودجویانه است چرا که این نماها هزینه بیشتری را به مالکان تحمیل می کند و بابی برای سودجویی از مردم شده است.
جانقربان با تاکید بر اینکه عزم شهرداری بر افزایش نماهای ایرانی و اسلامی در شهر قم است اظهار کرد: شهر مقدس قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام باید در نظر معماری شهری نیز ویژه و خاص باشد و به نمادی اسلامی در کشور تبدیل شود.
 انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdci35aw.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما