سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 5352
حمزه‌ای عنوان کرد:

موفقیت چشمگیر دانش آموزان قمی در مسابقات فرهنگی و هنری

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی آموزش و پرورش قم گفت: موفقیت دانش آموزان قم در مسابقات فرهنگی و هنری طی سال جاری بی نظیر بوده و رتبه‌های کشوری و بین‌المللی توسط آن ها کسب شده است.
موفقیت چشمگیر دانش آموزان قمی در مسابقات فرهنگی و هنری
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف سنگین آموزش و پرورش و کارکنان آن، هدایت و تربیت نسل کودک و نوجوان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه تلاش معلمان و مربیان موجب حیات طیبه آن ها در بهشت خواهد شد، افزود: خداوند پاداش زیادی را برای معلمان در نظر گرفته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص نقش ارزنده مربیان امور تربیتی در مدارس خاطرنشان کرد: این افراد ستونی محکم هستند که به عنوان استوانه‌های تاثیرگذار آموزش و پرورش به فعالیت مشغول هستند.

این مسوول گفت: چنانچه برخی بی‌توجهی‌ها به حوزه امور پرورشی و تربیتی در جامعه ما وجود دارد، باید با انگیزه‌ای بیشتر و تلاش در این عرصه، کاستی‌ها را جبران کنیم.

حمزه‌ای به وظایف فرهنگی مربیان پرورشی مدارس اشاره کرد و افزود: مربیان تربیتی باید دانش آموزان را در خصوص مسائل دینی به خوبی تربیت کنند، زیرا اگر جوانان و نوجوانان با اسلام آشنا نشوند، پایه‌های فرهنگی کشور و مسائل دیگری چون معماری و مهندسی فرهنگی نیز لرزان خواهند بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان قم در مسابقات فرهنگی و هنری کشوری موفقیت چشمگیری داشته‌اند به طوری که بیشتر راه یافتگان به مراحل نهایی این مسابقات از استان قم بوده‌اند و در سال جاری نیز بیش از ۱۲۵ نفر از دانش آموزان قمی رتبه‌های کشوری را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به به کسب ۲۲ رتبه ملی برای نخستین بار در مسابقات قرآن و نهج البلاغه توسط دانش آموزان استان قم خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده پیشرفت دانش آموزان قمی بوده و آینده‌ای موفق‌تر را نوید می‌دهد.

حمزه‌ای ادامه داد: دانش آموزان قم استعداد خوبی در زمینه هنرهای دستی و نمایشی دارند به طوری که ۷۰ فیلم کوتاه ساخته شده از میان ۱۶ هزار فیلم در سطح کشور از استان قم بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۱۱ نفر از دانش آموزان استان قم در زمینه ساخت فیلم کوتاه دارای مقام کشوری هستند ادامه داد: چهار نفر از آن ها نیز در سطح بین المللی نیز حائر رتبه‌های برتر شده‌اند.

وی گفت: استان قم در مسابقات ادبی و رشته‌های گوناگون تحقیقی نیز دارای ۲۱ مقام کشوری است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم با اشاره به راه اندازی اردوگاه فرهنگی هنری و هیئت‌های دانش آموزی در استان قم متذکر شد: تاسیس خانه علوم و فنون از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش قم انجام شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.n9nrak9wxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما