پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 53600
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای نگهبان:

سیره امام علی(ع) در اجتماع و احکام مع الحق است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای نگهبان گفت: سیره امام علی(ع) در اجتماع، سیاست، بیان معارف و احکام بدون تردید مع الحق است و حجیت دارد.
سیره امام علی(ع) در اجتماع و احکام مع الحق است
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدمهدی شب زنده دار پیش از ظهر امروز در دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت با محوریت امام علی(ع) که در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کتاب خداوند بین همه فرق به حجیت شناخته شده و قرآن معجزه اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی، کلمات، رفتار و سلوک شخصی امام علی(ع) که در طول تاریخ ثبت شده دلیل حجیت این امام بزرگوار است.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه آیاتی درباره امام علی(ع) نازل شده است گفت: قرآن به عنوان مهمترین مسئله برای امامت استفاده می‌شود.

هشت عنصر اصلی برای امام در منظومه هدایت الهی رکن است بنابراین مسئله امامت در منظومه هدایت الهی دارای نقش است.

وی ادامه داد: مسئله امامت انتخاب انسان‌ها نیست و امام را انسان‌ها نمی‌توانند انتخاب کنند این مسئله که خداوند کسی را به عنوان پیشوا، اسوه و هدایتگر انسان‌ها انتخاب کند نشاندهنده عظمت شخص منتخب و حجیت آن فرد است.

آیت الله شب زنده دار امامت را عهد الهی دانست و افزود: امامت پیمانی بین خداوند و بنده برگزیده‌اش است و این عهد بدون شرایط ارائه نشده بلکه خداوند برای امام شرایطی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: عصمت از دیگر ویژگی‌های امام است به این معنا که امام به هر وجهی از خطا، گناه و اشتباه در زمینه رهبری مردم مبرا است.

عضو شورای نگهبان عنوان کرد: سیره امام علی(ع) در اجتماع، سیاست، بیان معارف و احکام بدون تردید مع الحق است و حجیت دارد.

وی بیان اینکه امام نسبت به آنچه بشر به آن نیازمند است آگاهی دارد گفت: امام رهبر جامعه است و رهبر بدون علم و آگاهی نمی تواند به این مقام برسد. از قرآن اینگونه استخراج می‌شود که امام آگاه به نیازهای بشر است بنابراین سیره، بیان و معارف امام حجت است.

آیت الله شب زنده‌دار یادآور شد: هیچگاه زمین از امام بر حق خالی نخواهد بود در قرآن این مطلب بیان شده که زمین از حجت خالی نمی‌تواند باشد.
وی با تأکید بر تحقیق و پژوهش در زمینه حجیت مسئله امامت امام علی(ع) گفت: به عنوان پژوهش علمی رشته‌ها و فرق مختلف می‌توانند در این زمینه بحث کنند که قرآن در این زمینه چه آموزه‌هایی دارد.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) 246 وصف برای امام علی(ع) ذکر کرده اند گفت: این اوصاف در کتب اهل سنت آمده که امام علی(ع) امیر کل مومنان و صدیق اکبر از جمله این اوصاف است.

وی خاطرنشان کرد: گفتار، رفتار و سیره چنین شخصیتی برای امت حجت است البته نهج البلاغه ایشان کفایت می‌کند تا بر تارک عالم بدرخشند و همه سر تعظیم فرود آورند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcdz90k.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما