پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 53913
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم خبر داد:

ساماندهي 2 هزار و 500 سرويس مدرسه زير نظر تاكسيراني قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم از ساماندهي 2 هزار و 500 سرويس مدرسه زير نظر تاكسيراني خبر داد.
ساماندهي 2 هزار و 500 سرويس مدرسه زير نظر تاكسيراني قم
ساماندهي 2 هزار و 500 سرويس مدرسه زير نظر تاكسيراني قم
به گزارش قم نیوز عباس ذاكريان با اشاره به تمهيدات صورت گرفته در زمينه سرويس مدارس اظهار كرد: حدود 2 هزار و 500 خودرو بحث سرويس‌دهي به دانش‌آموزان را زير نظر تاكسيراني انجام مي‌دهند و سازمان بر آنها نظارت دارد.

وي خاطرنشان كرد: نسبت به سال گذشته تعداد خودروها و دانش‌آموزان 20 درصد افزايش داشته است سرويس‌دهي مدارس از طريق شركت‌هاي بخش خصوصي زيرپوشش سازمان انجام مي‌شود اميدواريم از روزهاي نخست آغاز سال تحصيلي با كمترين مشكل بحث سرويس‌دهي دانش‌آموزان انجام شود.

معاون شهردار قم با بيان اينكه اين خودروها از سازمان تاكسيراني مجوز لازم را دريافت كرده اند گفت: اين خودروها از سوي اين سازمان نظارت مي‌شوند البته تعدادي خودرو از سوي والدين براي سرويس مدارس انتخاب شدند كه زير نظر تاكسيراني نيستند.

وي با اشاره به دستورالعمل سرويس مدارس گفت: رانندگان براي دريافت مجوز بايد مراحل مختلف را بگذرانند و گزينش اخلاقي شوند و خودروي آنها استانداردها و ايمني لازم را داشته باشد و در نهايت صدور مجوز سازمان تاكسيراني انجام مي‌شود.

ذاكريان خاطرنشان كرد: بر اساس آيين‌نامه و دستورالعمل افرادی كه به جا به جايي دانش‌آموز به عنوان سرويس مدارس مي‌پردازند بايد مجوز لازم را از سازمان تاكسيراني دريافت كنند.

وي با بيان اينكه سرويس‌هاي مدارس به هيچ عنوان حق سوار كردن سرنشين اضافه را ندارند گفت: با هماهنگي صورت گرفته با پليس راهور اگر رانندگان بيشتر از ظرفيت كارت خودرو اقدام به جا به جايي دانش‌آموز كنند با آنها برخورد مي‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم توصيه كرد: كساني‌كه مي‌خواهند در قالب تاكسيراني فعاليت كنند به تاكسيراني مراجعه كنند و در آن چارچوب حمل و نقل ايمن داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: نرخ نيز بر اساس روال قانوني به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده كه نسبت به سال گذشته هفت درصد نرخ‌ها افزايش دارد.

وي با اشاره به اقدامات ديگر ويژه بازگشايي مدارس گفت: بحث خط‌كشي عابر پياده مقابل مدارس، ايمن‌سازي و عبور و مرور دانش‌آموزان اطراف مدارس در دستور كار است تاكنون سه منطقه به پايان رسيده اميدواريم تا پايان هفته اول مهر ماه در تمام مناطق سطح شهر بحث خط‌كشي و ايمن‌سازي مقابل مدارس در خيابان‌ها به پايان برسد.

ذاكريان با بيان اينكه با شروع سال تحصيلي و به دليل بازگشايي مدارس 20 تا 30 درصد ترافيك سنگين‌تر مي‌شود ابراز اميدواري كرد: شهروندان با سعه صدر بيشتر به ويژه در هفته نخست رانندگي كنند تا به تدريج با رواني ترافيك شاهد عبور و مرور بهتر براي شهروندان باشيم.
انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdcaeonm.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما