دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54091
منبع : خبرگزاری فارس
به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم

15 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: 15 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس طی مراسمی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم رونمایی شد.
15 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم رونمایی شد
15 عنوان کتاب دفاع مقدس در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران ظهر امروز در سالن همایش غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار و در حاشیه این مراسم از 15 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه تحریف و فراموش شدن، عاشورا و دفاع مقدس را تهدید می‌کند، تصریح کرد: هر چند از فراموش شدن عاشورا جلوگیری شده است اما همچنان شاهد تحریف این واقعه هستیم، دفاع مقدس نیز همانند عاشورا با تهدید تحریف و فراموش شدن روبرو است چرا که اگر دفاع مقدس به نسل آینده منتقل نشود نمی‌توانیم اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی را دنبال کنیم.

احمد حسینی ادامه داد: رشادت‌های بسیاری که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در صحنه نبرد به خرج دادند نشان از حمایت معنوی خانواده‌های آنهاست.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید با استفاده از هنر به معرفی دفاع مقدس بپردازیم، گفت: رزمندگان حماسه‌ای را خلق کردند که اکنون باید با بازگویی خاطرات آنها و تبدیل خاطرات به هنر ماندگار در قالب داستان، رمان، فیلم و شعر به ماندگاری این حماسه کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری از اهتمام اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های مقدس استان قم در راستای برگزاری این همایش تقدیر کرد و ادامه داد: امیدواریم به عنوان مجموعه‌ای که با مخاطبان جوان و نوجوان ارتباط مطلوبی دارد بتوانیم در راستای معرفی شهدا و آموزه‌های دفاع مقدس گام‌های مطلوبی را برداریم.

اهدای تابلوی نقاشی و تقدیر از نویسندگان، تجلیل از خانواده‌های شهدا و اجرای گروه سرود «انصارالحجه» در راستای تکریم شهدای مدافع حرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizuaw.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما