سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 54120
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه یک قم:

سرانه فضای سبز منطقه یک به 10 متر مربع افزایش می یابد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه یک قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته ، امیدواریم که بتوانیم سرانه فضای سبز در منطقه یک شهر قم را در سال جاری به حدود 10 متر مربع برسانیم.
سرانه فضای سبز منطقه یک به 10 متر مربع افزایش می یابد
سرانه فضای سبز منطقه یک به 10 متر مربع افزایش می یابد
به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به احداث بوستان‌های جدید در سطح این منطقه اظهار کرد: در سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان برای احداث و توسعه بوستان‌ها در این منطقه هزینه شد و با توجه به لزوم توسعه فضای سبز ، سرانه فضای سبز در این منطقه از 6 و نیم متر مربع در سال 94 به هفت و نیم مترمربع در سال گذشته رسید و این افزایش فضای سبز رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: احداث بوستان‌های جدید در منطقه یک می‌تواند به بهبود وضعیت محیط زیستی و رفع آلودگی در این منطقه کمک کند، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته ، امیدواریم که بتوانیم سرانه فضای سبز در منطقه یک شهر قم را در سال جاری به حدود 10 متر مربع برسانیم.

شهردار منطقه یک افزود: امسال برای توسعه فضای سبز در این منطقه، بحث احداث بوستان‌های اتحاد، افرا، نوقطار، فاز سه بوستان هاشمی، احداث فضای سبز رمپ و لوپ تقاطع غیرهم سطح مقداد و توسعه بوستان جنگلی رضوان را در دستور کار داریم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به مهندسی فضای سبز در منطقه یک شهر قم اظهار کرد: در این راستا اقداماتی همچون مکانیزاسیون نحوه آبیاری فضای سبز و انتخاب گونه‌های گل و گیاه متناسب با اقلیم قم را انجام دادیم که این اقدامات نقش زیادی در ارتقای کیفی سرانه فضای سبز شهری ایفا کرد.

وی ادامه داد: بحث ایمن سازی تجهیزات نصب شده در بوستان‌ها از جمله وسایل ورزشی، آب‌نماها و وسایل بازی کودک را پیگیری می کنیم و بحث ایمن سازی اکثر بوستان‌ها در منطقه یک شهر انجام شده است.  

شهردار منطقه یک قم در پایان خاطرنشان کرد: برخی از بوستان‌هایی این منطقه در رینگ بزرگراه امام علی(ع) قرار گرفتند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی میزبان تعداد زیادی از زائرین هستند و سعی کردیم که در این بوستان‌ها تسهیلات رفاهی مورد نیاز زائرین از قبیل نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی را فراهم کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbg8bs.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما