چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 54161
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام میرباقری مطرح کرد

برکات داشتن محبت اهل‌بیت(ع) در دنیا و آخرت

قم نيوز : قم نيوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که محبت اهل‌بیت(ع) را داشته باشند، به سعادت در دنیا و آخرت می‌رسند.
برکات داشتن محبت اهل‌بیت(ع) در دنیا و آخرت
برکات داشتن محبت اهل‌بیت(ع) در دنیا و آخرت
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آثار داشتن محبت اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: کسانی که محبت اهل‌بیت(ع) را داشته باشند، به سعادت در دنیا و آخرت می‌رسند و بالاتر از این محبت چیزی نیست.

وی ادامه داد: یکی از رزق‌ها در ماه محرم، مقام بندگی است و خداوند در انسان ظرفیت رسیدن به این مقام را قرار داده، خداوند انسان را برای بندگی آفریده لاست و انسان نباید بنده طاغوت و شیطان باشد، بستر دنیا برای شکوفایی انسان در مقام بندگی آفریده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی به مقام معرفت برسد، قلب او در برابر خداوند خشوع پیدا می‌کند، اگر کسی به مقام بندگی خداوند برسد، عزتی پیدا می‌کند که دیگر احساس فقر به دیگران نخواهد داشت.

میرباقری دلیل ترس از دیگران را عدم بندگی خداوند دانست و تصریح کرد: کسی که به مقام بندگی خداوند برسد، از دیگران احساس بی نیازی می‌کند، معرفتی که انسان را به معرفت خداوند می‌رساند، معرفت امام است.

وی ادامه داد: یکی از رزق‌های ماه محرم این است که انسان به معرفت خداوند برسد و طعم محبت خدا را بچشد، بین ما و خداوند حجاب‌هایی است که مانع از بندگی خدا می‌شود و اجازه نمی‌دهد که انسان بنده کامل خداوند شود، این حجاب‌ها براساس معارف اهل‌بیت(ع) به دو قسمت حجاب‌های ظلمانی و حجاب‌های نورانی تقسیم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید در دنیا تلاش کند که حجاب‌های بین خود و خداوند را از بین ببرد، کسی که در مسیر بندگی خداوند کند، هر چه که در برزخ و آخرت جلو برود، بندگی او خالص تر می‌شود.

میرباقری با اشاره به لزوم تلاش برای برداشتن حجاب‌ها با خداوند اظهار کرد: اگر کسی چشم دلش در دنیا باز نشد، در عالم آخرت هم حجاب بین او و خداوند باقی می‌ماند، البته تمام مقام‌ها در دنیا قابل رسیدن نیست و انسان باید به برزخ و عالم آخرت برود تا بتواند به یک سری از مقام‌ها برسد، اما باید این سیر از دنیا آغاز شود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین ثواب‌ها در دنیا این است که خداوند حجاب‌ها را از جلوی انسان در دنیا بردارد، در روایتی آمده است که مزد لا اله‌ الا الله، نظر به وجه الله است، این روایت به این معنی نیست که خداوند دارای صورت است و در روز قیامت نقاب از چهره خدا برداشته می‌شود، نباید خداوند را به مخلوقات تشبیه کرد و ائمه معصومین(ع) ما را از چنین کاری منع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در روز قیامت کسانی که موحد هستند، یکی از بهترین ثواب‌ها و لذت‌هایی که می‌برند، این است که مقام‌های حجت‌های الهی را می‌بینند. افرادی که در دنیا معرفت پیدا می‌کنند، در عالم آخرت به مقام‌های معرفتی بالاتری می‌رسند و این یکی از برترین نعمت‌ها برای انسان‌های با معرفت در عالم آخرت است.

میرباقری با اشاره به بالاترین لذت اهل بهشت اظهار کرد: یکی از رزق‌های بهشتیان، نظر به تجلی چهره امام حسین(ع) است و اهل بهشت با اینکه غرق در نعمت‌ها هستند، اما منتظر می‌مانند که امام حسین(ع) را در مقام حقیقی ببینند، برخی به بهشت می‌روند، اما از زیارت ائمه معصومین(ع) محروم هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایت آمده است اگر کسی در دنیا از اهل‌بیت(ع) اعراض کند، رسول اکرم(ص) را در روز قیامت نمی‌بیند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqq9n.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما