?>?> آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود | قم نیوز
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 15002
در ایام ماه مبارک رمضان:

آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
 به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در مصاحبه مطبوعاتی که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات ساختمان کریمه اهل بیت(س) برگزار شد؛ اظهار داشت: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 14 و 45 دقیقه توسط قاریان ممتاز در شبسیتان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
 
وی بیان داشت: این مراسم به صورت زنده از رسانه ملی و شبکه نور برای علاقمندان پخش می‌شود.
 
معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نماز ظهر و عصر توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقامه می‌شود و بعد از آن نیز تفسیر قرآن کریم با حضور نمازگزاران توسط این مرجع تقلید شیعیان ارائه می‌شود و به صورت زنده از شبکه نور برای علاقمندان پخش خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ساعت 13 و 45 دقیقه بیان تفسیر قرآن کریم در مدت 10 دقیقه توسط حاج ابوالقاسمی بیان می‌شود و بعد از ارائه تفسیر قرآن کریم مسابقه‌ای از محتوای آن به صورت پیامکی از رسانه ملی اعلام می‌شود و جوایز نفیسی هم روزانه برای برگزیدگان اعطا خواهد شد.
 
حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: ماه رمضان یک مقطع بسیار قابل توجه و موثر در راستای نشر معارف قرآنی و عترت است و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک نهاد بزرگ فرهنگی تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های این ماه پربرکت برای نشر معارف قرآن و عترت برنامه‌های متنوعی را برگزار کند.
 
معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در چینش برنامه‌های ماه مبارک رمضان کیفیت و تنوع مورد نظر قرار گرفته است؛ ابراز کرد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و نزول قرآن است و یکی از شاخص ترین برنامه‌های این آستان مقدس آیین ترتیل خوانی قرآن است که در رأس برنامه‌های دیگر قرار دارد.
 
مراسم ترتیل خوانی قرآن ویژه نوجوانان و خواهران
 
وی ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی ویژه نوجوانان برادر ساعت 10 و 45 دقیقه در شبستان امام خمینی(ره) با حضور قاریان ممتاز نوجوان برگزار می‌شود و همچنین از رسانه ملی به صورت زنده پخش می‌شود.
 
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: این مراسم با ارائه نکات برجسته از تفسیر قرآن کریم توسط امینی، حافظ کل قرآن کریم همراه خواهد بود.
 
وی افزود: همچنین آیین ترتیل خوانی ویژه خواهران در رواق حضرت خدیجه(س) با حضور خواهران برگزار می‌شود و قاریان آن نیز از خواهران قاری ممتاز کشوری هستند.
 
معاون فرهنگ و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: برگزاری آیین‌های ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی برای گسترش فرهنگ قرآن خوانی در کشور شد و توانسته است طی سال‌ها مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdchivnz.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما