?>?> اتاق گردشگری باید در قم تشکیل شود | قم نیوز
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 54180
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

اتاق گردشگری باید در قم تشکیل شود

قم نيوز : قم نيوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: باید تشکیل اتاق گردشگری در استان در دستور کار مدیران قم قرار بگیرد.
اتاق گردشگری باید در قم تشکیل شود
اتاق گردشگری باید در قم تشکیل شود
به گزارش قم نيوز یونس عالی پور در مراسم روز جهانی گردشگری که ظهر امروز در سالن همایش ونوس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت استان قم در بخش گردشگری اظهار کرد: این استان ظرفیت زیادی در بخش گردشگری مذهبی دارد، اما نباید از گردشگری طبیعی در استان قم غافل شویم.

وی ادامه داد: شهر قم در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) است و سالیانه حدود 23 میلیون زائر از جمله سه میلیون زائر خارجی به این شهر می‌آیند و باید آژانس‌های گردشگری در شهر قم، تورهای ویژه معرفی نهضت انقلاب اسلامی را برای گردشگران در این شهر ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و در زمینه معرفی نهضت انقلاب اسلامی به گردشگران در این شهر کار زیادی نشده است. مزیت اصلی استان قم در زمینه گردشگری است و حجم اقتصاد کشاورزی در استان تنها حدود پنج درصد است و این در حالی است که در قم آب کافی برای گسترش دامداری نداریم.

عالی پور با اشاره به ضرورت توجه به گردشگری طبیعی در استان قم اظهار کرد: باید تورهایی برای معرفی ظرفیت‌های طبیعی استان به گردشگران ایجاد شود چرا که بسیاری از این ظرفیت‌ها حتی برای مردم شهر قم پنهان است.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم باید به دنبال برگزاری جلسات هم اندیشی و هم فکری بین فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری و مدیران دولتی باشد، همچنین باید تشکیل اتاق گردشگری را در دستور کار قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه ایجاد اتاق گردشگری در استان مطالبه یک جدی است، افزود: فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

عالی پور با اشاره به سفر زائرین به شهر قم اظهار کرد: در ایام اربعین به دنبال راه اندازی قطار قم کربلا هستیم تا زائران به صورت مستقیم از قم به کربلا بروند، همچنین راه اندازی قطار ویژه زائران پاکستانی را از شهر کویته به ایران و ادامه به عراق را هم در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: باید بستر خدمت رسانی به زائرین در شهر قم ایجاد شود، سال گذشته یک گروه آلمانی تنها برای شرکت در مراسم اربعین و حضور در بیت تاریخی امام خمینی(ره) به شهر قم آمد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: جلسات تخصصی هم اندیشی باید برای رفع مشکلات در بخش گردشگری استان برگزار شود، البته باید این جلسات نتیجه بخش هم باشد. باید به دنبال انتقال فرهنگ اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی به زائرین و گردشگران در شهر قم باشیم.

عالی پور با اشاره به نقشه راه گردشگری استان قم اظهار کرد: براساس سند توسعه استان، اولویت قم گردشگری مذهبی است. استان قم یکی از نخستین استان‌های کشور بود که سند توسعه خود را نوشت و با گردشگری مذهبی به دنبال توسعه استان قم هستیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری، توسعه پایدار و افزایش اشتغال را در استان قم به دنبال دارد، باید کارکنان تاسیسات گردشگری به زائرین در شهر قم خدمات شایسته ای را ارائه دهند تا زائرین تنها به یک سفر به شهر قم اکتفا نکنند و دوباره به این شهر بیایند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvznm.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما