پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 54196
منبع : خبرگزاری فارس
در تازه‌ترين رده‌بندي فدراسيون جهاني اعلام شد

ستاره كاراته قم چهره شاخص سال 2017 دنيا

قم نيوز : قم نیوز: ستاره كاراته استان قم در تازه‌ترين رتبه‌بندي برترين‌هاي كاراته دنيا در سال 2017 عنوان برترين كاراته‌كاي وزن منهاي 60 كيلوگرم را به خود اختصاص داد.
ستاره كاراته قم چهره شاخص سال 2017 دنيا

به گزارش قم نیوز امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم با سابقه کسب چندین مدال از میادین مختلف کشوری، بین‌المللی، ‌آسیایی، جهانی، بازی‌های آسیایی و سالنی قهرمانی جهان همچنان برترین‌ کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم دنیا محسوب می‌شود.
این در حالی است که تازه‌ترین رده‌بندی برترین‌های سال 2017 کاراته دنیا از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده و امیر مهدی‌زاده که امسال قهرمانی آسیا و چندین مدال از میادین دیگر برون‌مرزی را در کارنامه دارد، با 3920 امتیاز رتبه نخست وزن منهای 60 کیلوگرم را در اختیار دارد.
در واقع در تازه‌ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته، طلایی‌های کاراته ایران در مسابقات اخیر لیگ جهانی 2017 کاراته در کشور ترکیه صعود چشمگیری داشتند اما امیر مهدی‌زاده چهره شاخص کاراته قم بدون نیاز به حضور در این مرحله از لیگ جهانی همچنان در صدر وزن خود قرار دارد.
فدراسیون جهانی کاراته پس از برگزاری لیگ جهانی کاراته در ترکیه رنکینگ جدید خود را اعلام کرد و برترین‌های کاتا و کومیته کاراته دنیا در سال جاری را معرفی کرد، در حالی که امیر مهدی‌زاده به جای حضور در لیگ جهانی هم اکنون در کشور هند به سر می‌برد.
در وزن منهای 60 کیلوگرم طبق رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته، علی مسکینی با کسب 165 امتیاز و جایگاه 123 دنیا دومین کاراته‌کای ایرانی حاضر در رده‌بندی جهانی است و مهدی‌زاده به عنوان پرافتخارترین کاراته‌کای ایرانی مسابقات جهانی همچنان بی‌رقیب است.
مهدی‌زاده در سال‌ 2012 و در جریان رقابت‌های جهانی پاریس و همچنین سال 2016 در مسابقات جهانی لینز اتریش دو مدال طلای جهان را کسب کرده، ضمن اینکه در پیکارهای جهانی سال 2014 به میزبانی برمن آلمان موفق به کسب نشان برنز دنیا شده است و دو طلای سال‌های 2015 و 2017 و همچنین برنز سال 2013 قهرمانی آسیا، طلای بازی‌های آسیایی 2014 و طلای دانشجویان جهان را نیز در کارنامه دارد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcepz8n.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما