پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54219
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم خبر داد؛

سهم ۴۰ درصدی اصناف از آتش سوزی‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: ۴۰ درصد حوادث آتش سوزی قم در اصناف رخ می‌دهد که ۷۰ درصد آنها تلفات جانی و مالی به همراه داشته است.
سهم ۴۰ درصدی اصناف از آتش سوزی‌های قم
سهم ۴۰ درصدی اصناف از آتش سوزی‌های قم
به گزارش قم نیوز عباس جعفری ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته ایمنی در که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد، با اشاره به آتش سوزی شب گذشته انبار چوب در میدان سعیدی، اظهار کرد: شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب حریق انبار چوب به سازمان آتش نشانی مخابره شد و بعد از سه دقیقه تیم‌های آتش نشانی در صحنه حضور پیدا کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از تخلیه مسجد رضایی که جنب انبار چوب بود در همان دقایق اولیه وقوع آتش سوزی خبر داد و افزود: مسجد رضایی دچار دود گرفتگی شده بود که با تخلیه به موقع از عزاداران حسینی(ع) ازافزایش مصدومان احتمالی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: بعد از ۲ ساعت و نیم آتش سوزی به طور کلی محار شد و تا ساعت چهار بامداد نیز لکه گیری به طول انجامید.

جعفری با اشاره به اینکه از نفوذ آتش به محل نگهداری لاستیک ماشین که جنب انبار چوب بود جلوگیری شد، تصریح کرد: در این عملیات ۷۰ نفر از نیروهای آتش نشانی حضور داشتند که از این تعداد ۶ نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از آتش سوزی‌های متعدد در اصناف خبر داد و گفت: ۴۰ درصد حوادث آتش سوزی در اصناف رخ می‌دهد که۷۰ درصد آنها تلفات جانی و مالی به همراه داشته است.

وی از لزوم نظارت‌های ایمنی و ارائه آموزش ها برای جلوگیری از آتش سوزی‌های اصناف گفت و افزود: همکاری اتاق اصناف  در این امر ضرورت دارد و برای صدور و تمدید مجوز ها باید ایمنی های کارگاهی مورد نظر قرار بگیرد.

جعفری به وقوع انفجار گاز در خانه مسافر مهتاب هم اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز ۷ دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه ۵۰ نیروی آتش نشان به محل اعزام شدند و بعد از پنج ساعت و نیم توانستند آتش را محار کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از ۶ فوتی این حادثه هم یاد کرد و افزود: علت اصلی حادثه بعد از بررسی ها نشت گاز شهری و رسیدن به منبع شعله زنه  تشخیص داده شد.

وی از نبود ایمنی در برخی واحد های اقامتی هم ابراز نگرانی کرد و گفت: مکاتبه‌های بسیاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز صورت گرفته برای بازدید از این واحدها اعلام آمادگی شده بود.

جعفری افزود: اتاق اصناف و اداره کل میراث فرهنگی باید برای تمدید مجوزها از این سازمان استعلام کنند تا نظارت ها صورت بگیرد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaounm.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما