يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 54285
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم :

تعداد مدارس در مناطق روستايي كافي است

قم نيوز : قم نیوز: مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم گفت: از نظر كميت فضاي آموزشي در مناطق روستايي مشكلي وجود ندارد ولي از نظر كيفيت بايد اقدامات لازم انجام شود.
تعداد مدارس در مناطق روستايي كافي است

به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان در قم، با بیان اینکه در زمینه سهم فضای آموزشی از مجموعه اعتبارات استان پیگیری لازم صورت می‌گیرد اظهار کرد: فضای حاکمیتی دولت‌های مدرن در سه حوزه آموزش، بهداشت و امنیت است به عنوان مثال در بخش بهداشت طرح تحول در حال پیشرفت است و منابع پایداری دارد ولی در زمینه آموزش هنوز این اتفاق روی نداده تا در راستای سند تحول اعتبار خاصی ارائه شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به آغاز فعالیت تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس از سال 85  گفت: اگر اعتبار مورد نظر اختصاص پیدا کند طی چند سال همه مدارس مقاوم‌سازی، بازسازی و تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به مشکل توسعه مدارس در هسته مرکزی شهر گفت: تنها راه برای توسعه مدرسه در هسته مرکزی خرید زمین است که به مبالغ سنگینی نیاز دارد و آموزش و پرورش این توان را ندارد که معادل هزینه ساخت مدرسه یا بیشتر از آن را صرف خرید زمین برای الحاق به مدرسه کند.
پورگلیان با اشاره به مشکلات موجود در زمینه توسعه مدارس و اختصاص حیاط به مدارس گفت: مطابق با سرانه مدرسه بازسازی انجام می‌شود اگر زمین مدرسه محدود باشد در زمینه توسعه حیاط مدرسه نمی‌توان اقدامی انجام داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: از نظر کمیت فضای آموزشی در مناطق روستایی مشکلی وجود ندارد ولی از نظر کیفیت فضاهای آموزشی باید اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdkx0k.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما