دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 54320
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
سرپرست امور معماری و شهرسازی اعلام کرد:

پیش‌بینی استقرار 1.9 میلیون نفر در طرح تفصیلی شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: طرح تفصیلی شهر قم پیش‌بینی استقرار یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت را داشته است.
پیش‌بینی استقرار 1.9 میلیون نفر در طرح تفصیلی شهر قم
پیش‌بینی استقرار 1.9 میلیون نفر در طرح تفصیلی شهر قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به جزئیات طرح تفصیلی شهر قم اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر قم شامل 12 هزار و 900 هکتار محدوده خدمات شهری است که ضوابط مختلف در این طرح دیده و پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: طبق این طرح در این محدوده می‌توان 62 میلیون و 800 هزار مترمربع بنای مسکونی ساخت و 24 میلیون مترمربع نیز سایر کاربری‌ها را شامل می‌شود.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر قم پیش‌بینی استقرار یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت را داشته است خاطرنشان کرد: به همین منظور کاربری‌های مختلف به صورت متوازن برای بهره‌مندی همه شهروندان در طرح پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی جزئیات معابر، وضعیت توسعه آنها، فضای سبز آینده شهر و... دیده شده است گفت: مجموعا 18 نوع کاربری در طرح تفصیلی تعریف شده که مسکونی، تجاری، درمانی، آموزشی، فرهنگی و... از آن جمله است.

جانقربان با تاکید بر اینکه شبکه معابر شهر براساس طرح جامع ترافیکی در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده است افزود: اولویت در طرح تفصیلی بناهای تک خانواری و ویلایی است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق شاخص‌های معماری اسلامی ایرانی در شهر قم اظهار کرد: شهر قم یکی از شهرهای ویژه اسلامی در جهان محسوب می‌شود و به همین منظور معماری آن نیز باید ویژه باشد و ساختمان‌های تک‌خانواری یکی از شاخص‌های این بخش است.
انتتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzs0k.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما