دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 54327
منبع : خبرگزاری فارس
مدير اداره نرم‌افزار جامعة المصطفي العالميه مطرح كرد

ضرورت ايجاد مرکز تخصصي براي مديريت ايده‌هاي نرم‌افزاري

قم نيوز : قم نیوز: مدير اداره نرم‌افزار جامعة المصطفي العالميه گفت: ايجاد يک مرکز فني و تخصصي براي مديريت، تبيين و تعريف ايده‌هاي نرم‌افزاري در حوزه علوم اسلامي ضروری است و اين امر مي‌تواند به تجميع ظرفيت‌هاي فني داخلي کمک كند.
ضرورت ايجاد مرکز تخصصي براي مديريت ايده‌هاي نرم‌افزاري
ضرورت ايجاد مرکز تخصصي براي مديريت ايده‌هاي نرم‌افزاري
به گزارش قم نیوز مرتضی علیخانی امروز با اشاره به ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه نشر علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: در عصر کنونی با رشد روز افزون فناوری اطلاعات و نفوذ بی‌رویه آن در زندگی بشری ظرفیت‌های بی حدی در ارائه محتوای دینی و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) فراهم شده که جهان اسلام هنوز به بهره‌وری حداکثری از این ظرفیت‌ها نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: غرب با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی بر پایه تکنولوژی‌های نوین فناوری به جمع‌آوری و پردازش اطلاعات می‌پردازد و با تحلیل این داده‌ها در زمینه اهداف مداخله‌جویانه خود در کشورهای دیگر قدم‌های بزرگی بر می‌دارد البته تولید محتوا نیز از ابزارهای کارآمد دیگری در زمینه نیل به اهدافشان است.

مدیر اداره نرم‌افزار جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به مبحث فناوری اطلاعات در جهان اسلام گفت: در جهان اسلام بیش از آنکه فناوری اطلاعات یک ابزار مؤثر برای نشر علوم و معارف دینی باشد، از آن به عنوان یک تهدید نام برده می‌شود. اگرچه به تازگی در این حوزه فعالیت‌های خوبی در نهادهای حوزوی و علوم اسلامی صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت این حوزه هنوز راه زیادی تا مقصد باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری مناسب روی پروژه‌های فناورانه و استفاده از این ابزار مفید و کارآمد می‌توان با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر خدمات و محتوای علوم اسلامی را بیش از گذشته و در گستره وسیع‌تری نشر داد.

علیخانی با اشاره به راهکارهای مناسبی برای بهره‌مندی از فرصت های فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ایجاد شبکه‌های اجتماعی اسلامی در فضای مجازی، حضور در شبکه‌های اجتماعی رایج و تولید محتوای غنی و جذاب در قالب‌های فنی و تکنیکی می‌تواند راهکارهای مناسبی برای بهره‌مندی از فرصت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور پروژه‌های نرم‌افزاری خوبی شروع می‌شود ولی به دلیل حمایت‌های ناچیز نهادهای بالادستی، این پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسند.

مدیر اداره نرم‌افزار جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ضرورت ایجاد یک مرکز فنی و تخصصی برای مدیریت، تبیین و تعریف ایده‌های نرم‌افزاری در حوزه علوم اسلامی گفت: این امر می‌تواند به تجمیع ظرفیت‌های فنی داخلی کمک کند برخی اوقات پروژه‌های فنی قابل تأملی در برخی سازمان‌ها مشاهده می‌شود که می‌تواند هم عرض تکنولوژی‌های روز دنیا و یا حتی بالاتر از آنها قرار گیرد ولی به دلیل نداشتن اطلاع‌رسانی‌های مناسب بهره‌برداری کافی از آن صورت نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی اوقات چندین پروژه نرم‌افزاری موازی در چندین سازمان مختلف ایجاد می‌شود که با اطلاع‌رسانی مناسب ممکن بود از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری شود.

علیخانی با اشاره به اهمیت افزایش تعامل نهادهای علوم اسلامی در کشور گفت: نمایشگاهی با عنوان دستاوردهای فناوری اطلاعات نهادهای عضو شورای انقلاب فرهنگی در گذشته برگزار شد که در زمینه اطلاع‌رسانی پروژه‌های فناوری اطلاعات این نهادها بسیار مفید بود ولی این نمایشگاه تنها یک سال برگزار شد.

وی ابراز کرد: با نگاهی دقیق‌تر به فرصت‌های فضای مجازی و ابزارهای فناوری اطلاعات گامی بلندتر در زمینه نشر علوم و معارف اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0enm.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما