?>?> دادستان قم: عرضه قلیان در همه جای قم ممنوع شد | قم نیوز
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 54440

دادستان قم: عرضه قلیان در همه جای قم ممنوع شد

قم نيوز : قم نیوز: دادستان قم گفت: ازین پس استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها، رستوران و کافه‌ها، هتل و مسافرخانه‌ها، بوستان ها و پارک‌ها و همه اماکن عمومی دیگر در قم ممنوع است.
دادستان قم: عرضه قلیان در همه جای قم ممنوع شد
به گزارش قم نیوز دادستان قم ضمن اشاره به ضررهای بیشمار مصرف دخانیات به ویژه قلیان اظهار داشت: به استناد ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1385 و بند 8 ماده 1 آیینامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب  1386 که اماکن عمومی را تعریف نموده هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم یا غیر مستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیداً ممنوع است

وی افزود: جهت هشدار و اطلاع هرچه بیشتر مردم طی چند روز اینده در تمامی پارک ها و بوستان ها و فضای های عمومی مختلف سطح شهر تابلوهای هشداردهنده ای مبنی بر ممنوعیت استعمال قلیان در معرض دید عموم نصب خواهد شد .

کاهه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده عرضه و مصرف قلیان در اماکن صنفی ضمن جمع آوری آنها با واحد و اشخاص متخلف برخورد قانونی و آن محل پلمپ خواهد گردید.

در سالهای گذشته مصرف قلیان در قهوه خانه ها چندین بار با ممنوعیت روبرو شده است اما هر بار پس از مدتی این ممنوعیت لغو گر دیده است. حال باید دید ممنوعیت فعلی با توجه به مضرات قلیان مستمر خواهد بود یا اینکه مانند دفعات  گذشته پس از مدتی مصرف قلیان به حالت گذشته باز می‌گردد.

انتهای پیام /۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgzt9n.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما