شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 54509
منبع : خبرگزاری فارس
به همت جهاد دانشگاهی واحد قم

فراخوان جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی"اعلام شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس جهاددانشگاهی استان قم گفت: جشنواره "کالای ایرانی، گامی بسوی بالندگی" با هدف فرهنگ سازی استفاده و حمایت هرچه بیشتر از کالاهای ایرانی برگزار می شود.
فراخوان جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی"اعلام شد
فراخوان جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی"اعلام شد
به گزارش قم نیوز محمد حیدری، با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با محوریت کارآفرینی، تولید کالای ایرانی، عرضه کالای ایرانی، الگوی مصرف و مصرف کالای بومی و در بخش‌های هنری شامل پوستر، کاریکاتور، نقاشی، عکس و کلیپ، بخش ادبی شامل شعار، بخش شبکه‌های اجتماعی و بخش ویژه شامل ایده برتر با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 30 آبان ماه از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی tabalandegi.irو یا آی‌دی تلگرام @qomfarhangi و نیز مراجعه یا پست به آدرس قم، خیابان صفاشهر، کوچه 1/1، پلاک 32، دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی قم، معاونت فرهنگی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بابیان اینکه بخش دیگر جشنواره، نمایشگاه " کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی" است، عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور و معرفی واحدهای تولیدی برتر استان و عرضه‌کنندگان کالای ایرانی از 30 آبان ماه الی 3 آذر در محل نمایشگاه‌های دائمی قم برپا خواهد شد.

حیدری افزود: کارگاه‌های تشخیص فرصت‌های کارآفرینی، کارآفرینی و روش‌های ایجاد کسب‌وکار، مهارت‌های خلاقیت مالی برای کارآفرینی و نشست‌های صنعت با مسوولین، صنعت با دانشگاه، بررسی موانع حقوقی حوزه صنعت و کارآفرینی، بخشی از کارگاه‌ها و نشست‌های نمایشگاه کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی است.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره «کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی» با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد استقلال سیاسی و اقتصادی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی به همت جهاد دانشگاهی واحد قم اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قم افزود: برای تحقق شعار سال باید زمینه تولید و استفاده از کالای ایرانی در کشور فراهم شود که این امر به‌طور حتم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال که همان هدف از نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بوده، خواهد شد.

حیدری بابیان اینکه امروز مسئله اقتصاد،موضوع اول کشور است و رویکرد کشور باید اقتصاد مقاومتی باشد که در تکانه‌ها و شرایط بحرانی خاص آسیب نبیند، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان نسبت به ظرفیت‌های موجود در استان قم و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ مصرف کالاهای ایرانی است، با فرهنگ‌سازی مصرف کالای داخلی و تبیین ضرورت آن برای مردم، از ورشکستگی واحدهای تولیدی داخلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdccopqp.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما