شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 54514
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی:

پذیرش 200 نفر ورودی‌ جدید در موسسه آموزش عالی علوم و معارف

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی گفت: در موسسه آموزش عالی علوم و معارف 600 دانشجوی کارشانی ارشد داریم که 200 نفر از آن‌ها جزو ورودی‌های سال جدید موسسه هستند.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی معصومی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی علوم و معارف نخستین مجموعه دانشگاهی جامعه المصطفی است، اظهار کرد: فعالیت‌های جامعه المصطفی برای طلاب و حوزه‌های علمیه است و هیچ‌گونه پذیرش دانشجوی غیر طلبه ندارد.

وی با بیان اینکه کار پذیرش دانشجویان غیر طلبه از چهار سال پیش در جامعه المصطفی آغاز شد، عنوان کرد: به دلیل تقاضای بالای مردم برای عضویت در جامعه المصطفی موسسه آموزش عالی علوم و معارف که به جامعه المصطفی متصل است از دو سال پیش راه‌اندازی و در دو بخش کاردانی و کارشناسی ویژه ایرانی‌ها و دو بخش کارشناسی ارشد و دکتری ویژه غیر ایرانی‌ها دانشجو می‌پذیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی با اشاره به اینکه در بخش دانشجویان غیر ایرانی فقط از عراق نیرو جذب کرده‌ایم، مطرح کرد: تا کنون در هیچ یک از کشورهای اسلامی تبلیغات نکرده‌ایم و دانشجویانی که ثبت نام کرده‌اند فقط به دلیل اینکه موسسه آموزش عالی علوم و معارف وابسته به جامعه المصطفی است عضو این مجموعه شده‌اند.  

وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی علوم و معارف در همه رشته‌های جامعه المصطفی دانشجو می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: امسال در موسسه آموزش عالی علوم و معارف 600 دانشجوی کارشناسی ارشد داریم که 200 نفر از آن‌ها جزو ورودی‌های سال جدید موسسه هستند و در نظر داریم 9 دوره دکتری نیز از سال آینده آغاز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین معصومی با اشاره به اینکه 100 نفر در یک مجموعه دیگر در کنار رشته‌های علوم انسانی جامعه المصطفی تحصیل می‌کردند، یادآور شد: سال گذشته نزدیک به 150 نفر از دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم و معارف از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و امسال نیز حدود 200 نفر باید پایان نامه‌های خود را تحویل دهند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم ترم آینده حدود 80 نفر برای دکتری پذیرش کنیم، تصریح کرد: امکانات موجود در موسسه آموزش عالی علوم و معارف برای 400 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 80 نفر در مقطع دکتری است.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی از چهار رشته کاردانی و چهار رشته کارشناسی موسسه آموزش عالی علوم و معارف یاد کرد و گفت: طی رایزنی‌هایی که با دانشگاه علمی کاربردی مرکز داشته‌ایم در نظر داریم این دانشگاه را بین المللی کرده و مانند جامعه المصطفی که مدارک آن در اکثر کشورها در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود این مرکز نیز به صورت بین المللی دارای مدرک معتبر باشد.

وی با اشاره به ورود بدون کنکور غیر ایرانی‌ها، اظهار کرد: موسسه آموزش عالی علوم و معارف سال گذشته در هشت رشته دانشجو می‌گرفت ولی امسال توانسته است در 18 رشته مختلف پذیرش دانشجو کند که از استقبال مطلوبی نیز همراه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین معصومی با بیان اینکه مشکل اصلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف ساختمان و کمبود فضا برای آموزش است، عنوان کرد: در این مجموعه 10 گروه علمی فعالیت می‌کنند که 80 درصد آن‌ها فعالیت‌های خود را در بحث زبان انجام می‌دهند و در موسسه آموزش عالی علوم و معارف سه زبان رسمی فارسی، انگلیسی و عربی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه المصطفی حمایت‌های غیر مالی بسیاری داشته است، مطرح کرد: از لحاظ شرعی نمی‌توانیم از حمایت‌های مالی جامعه المصطفی که مخصوص طلاب است برای آموزش غیر طلبه‌ها استفاده کنیم به همین دلیل مجبوریم هزینه‌های تحصیل را از خود دانشجویان تامین کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی در پایان با بیان اینکه در نظر داریم به کمک دانشگاه آزاد رشته‌های فنی و مهندسی را نیز در این مجموعه ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده در نظر داریم در همه کشورهای اسلامی تبلیغ کنیم و از سایر کشورها نیز دانشجو بگیریم و نخستین دوره را نیز برای دو رشته مدیریت و جامعه شناسی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5waw.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما