يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 54542
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دامپزشکی استان قم:

بیماری تب برفکی در قم فروکش کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: از ابتدای شهریورماه با انجام واکسیناسیون و ضدعفونی دامداری‌ها، تب برفک در استان فروکش کرد.
بیماری تب برفکی در قم فروکش کرد

به گزارش قم نیوز محمد مهدی رفیعی در قم با اشاره به برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان قم اظهار کرد: به دنبال آزمایش آب مرغداری‌های استان به صورت مستمر هستیم، این طرح از نیمه دوم مهرماه آغاز خواهد شد و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در اجرای طرح نقش دارند.
وی ادامه داد: همچنین به دنبال اجرای طرح آزمایش تقلب شیر در استان هستیم و این طرح از ابتدای آبان ماه آغاز خواهد شد. با گسترش این طرح در کارخانه‌های شیر به دنبال کنترل بر عرضه شیر در استان قم خواهیم بود.
مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: از ابتدای شهریورماه با انجام واکسیناسیون و ضدعفونی دامداری‌ها، تب برفکی در استان فروکش کرد، اما باید دامداران به یک سری نکات توجه کنند تا شیوع این بیماری را دیگر در استان قم شاهد نباشیم.
رفیعی با اشاره به ضرورت مدیریت متمرکز بهداشتی در روستاهای استان قم اظهار کرد: باید مردم روستاها تحت نظارت دامپزشکی دامداری کنند تا شاهد شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نباشیم، همچنین در این راستا باید دامداران متخلف شناسایی و به مراجع قضایی برای برخورد معرفی شوند.
وی ادامه داد: برای برگزاری جلسات آموزشی برای مردم روستاها در بخش جعفریه برنامه ریزی کردیم، امسال در زمینه مقابله با تب برفکی در استان 251 هزار گاو و گوساله را واکسن زدیم، ولی تاکنون شاهد تلف شدن 173 راس گاو و گوساله براثر بیماری تب برفکی در قم بودیم.
مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: مهمترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان، توجه مرغداران به توصیه های دامپزشکی است، این بیماری از طریق پرندگان مهاجر به کشور منتقل می شود و کوچکترین سهل انگاری مرغداران در این زمینه برای آنها مشکل به وجود می آورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری دادگستری، کارت ضابط قضایی برای 13 نفر از پرسنل دامپزشکی استان قم تهیه شد که این مساله در ارتقاء نظارت دامپزشکی در استان موثر است.

انتهای پیام/ 136
 
https://qomnews.ir/vdcj8iei.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما