شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 5468
محمدی‌چهر بیان کرد:

فرش قم نفیس‌ترین و گران‌بهاترین فرش دنیا

قم نيوز : قم نیوز: امیر محمدی‌چهر گفت: فرش قم نفیس‌ترین و گران‌بهاترین فرش دنیا است که مشتری‌های وی‍ژه و اختصاصی در عرصه بین‌المللی دارند.
فرش قم نفیس‌ترین و گران‌بهاترین فرش دنیا
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر امروز با اشاره به کیفیت فرش دستباف قم و جایگاه بین‌المللی آن اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد فرش دستباف استان قم به دلیل کیفیت، جنس، طراحی و رنگ‌آمیزی خاص صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه همه طبقات اقتصادی جامعه توانایی خرید فرش دستباف قم را ندارند، امسال جشنواره فرش دستباف به صورت ویژه در قم برگزار نشد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: فرش دستباف قم بسیار نفیس و گران‌بها است و تنها تعداد اندکی هستند که توانایی خرید آنها به میزانی است که بتوانند این کالای با ارزش را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه قیمت بالای فرش دستباف در قم مانع از خرید این محصول توسط شهروندان عادی می‌شود، تصریح کرد: تعداد افرادی که توانایی تهیه این کالای گران‌بها را دارند به بازارهای فرش دستباف در قم مراجعه کرده و نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.

محمدی چهر با تاکید بر اینکه فرش قم در عرصه بین‌الملل علاقه‌مندان بسیاری دارد، افزود: فرش قم در کشورهای ژاپن، ‌آمریکا، کانادا، استرالیا و دیگر کشورهای اروپایی به فروش می‌رسد.

وی افزود: این هنر گران‌بهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی که در تهران برگزار می‌شود در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ورود بخش خصوصی به عرصه‌های تولیدی بیان کرد: مجتمع تجاری عصر جدید که توسط بخش خصوصی در قم اداره می‌شود به محلی برای نمایش فرش دستباف تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: فرش قم نفیس‌ترین و گران‌بهاترین فرش دنیا است که مشتری‌های وی‍ژه و اختصاصی در عرصه بین‌المللی دارند که از این کالای ارزشمند استقبال شایانی صورت می‌گیرد.

محمدی چهر بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که در دنیا حاکم شده است، صادرات فرش قم از یک سال گذشته تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: اگر عرضه فرش دستباف افزایش یابد، وضعیت بازار جهانی ظرفیت افزایش چند برابری تولید این کالا را خواهد داشت.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه قالیبافان اشاره و ابراز کرد: بیمه قالیبافان نیز مانند بیمه افراد عادی است که از مجموع صد در صد هزینه بیمه، ۷۰ درصد را دولت و ۳۰ درصد را بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنند.

وی همچنین به آماده شدن اوراق سهام عدالت قالیبافان اشاره و اظهار کرد: تعداد ۱۳ هزار نفر از قالیبافان قمی نسبت به ثبت نام سهام عدالت در سال‌های گذشته اقدام کردند.

محمدی‌چهر ادامه داد: از مجموع ۱۳ هزار قالی بافی که برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده بودند، تعداد هشت هزار نفر آنان اوراق خود را دریافت کرده‌اند و اوراق سهام عدالت پنج هزار نفر دیگر در ساختمان معصومیه سازمان صنعت، معدن و تجارت موجود است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.p8nbjh8ev9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

a r
با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشورهای وارد کننده فرش قم صادرات فرش قم کم هم شده و به دلیل افزایش قیمت فرش در مدت اخیر وبالا رفتن قیمت به دلایل گوناگون شاید بشود گفت صادرات بیشتری انجام شده نه از لحاظ متراژبلکه از نظر مبلغ .
بی شک فرش قم نفیس ترین فرش دنیاست و بهترین بازار در سالهای اخیر خود ایران بوده و خود ایرانیها فعلا قدر این فرش نفیس را می دانند.
آیا مسئولین می دانند تولید فرش کرک و پشم قم رو به پایان است و تولید کنندگان و بافندگان دیگر تمایلی به بافت آن ندارند. آیا می دانید صادرات فرش پشمی قم به مرز صفر رسیده است ،
بیشتر دوست دارم تصاویری از فرشهای موزه قم راببینم که سایت معتبری نداره ولی در کل خوب بود