چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 54723
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

کاهش نرخ بیکاری در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: تابستان امسال نرخ بیکاری در استان 10.2 درصد بود، این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته شاهد نرخ بیکاری 11.4 درصدی در قم بودیم.
کاهش نرخ بیکاری در استان قم
کاهش نرخ بیکاری در استان قم
به گزارش قم نیوز محمد جواد شاکر آرانی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به آمار بیکاری در استان قم اظهار کرد: تابستان امسال نرخ بیکاری در استان 10.2 درصد بود، این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته شاهد نرخ بیکاری 11.4 درصدی در قم بودیم، آمار حضور بانوان استان در کسب‌وکارها نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: نرخ مشارکت اقتصادی مهم تر از آمار بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان 96 در کشور 41 درصد و در تابستان سال گذشته، 40.4 درصد بود.

شاکر آرانی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی استان قم اظهار کرد: در تابستان 96 نرخ مشارکت اقتصادی در استان 35.4 درصد بود، این در حالی است که این نرخ در تابستان سال گذشته 35.3 بود، حدود 34 درصد از بیکاران جزو فارغ التحصیلان دانشگاهی و 22 درصد بیکاران هم دپیلمه هستند.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان قم نسبت به کشور کم است، دلیل این مساله مشارکت کمرنگ بانوان استان در فعالیت‌های اقتصادی نسبت به میانگین کشور است و این مساله ریشه فرهنگی دارد.

احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه با اشاره به واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: 90 درصد واحدها در قم کوچک و متوسط هستند و باید واحدهای صنعتی استان قم بتوانند از تسهیلات دولت در بحث اشتغل استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های صنعتی در استان قم به صورت نیمه تمام وجود دارد که در صورت تخصیص تسهیلات دولتی اشتغال به این طرح‌ها، شاهد تکمیل برخی از طرح‌های نیمه تمام صنعتی استان قم تا پایان امسال خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae0nm.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما