شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 55401
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد

ضرورت استانداردسازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از یک سال گذشته وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا وضعیت مصرف انرژی در ساختمان‌ها استاندارد شود.
ضرورت استانداردسازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها
ضرورت استانداردسازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها
به گزارش قم نیوز حسن صبوری ظهر امروز در همایش صنعت ساختمان استان قم که در سینما ونوس برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر اظهار کرد: کسانی که از پروژه بهره برداری کردند، جزو اقشار ضعیف بودند البته در استان قم با تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در استان نسبت به استان‌های دیگر بهتر بود.

وی ادامه داد: مکان یابی مسکن مهر در شهر قم خوب بود و این پروژه در جایی احداث شد که راه دسترسی به آن وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: بحث اصلی در صنعت ساختمان بهره وری است و پروژه‌ها باید به گونه ای احداث شوند که هم سازنده و هم خریدار از آن رضایت داشته باشند، از یک سال گذشته وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا وضعیت مصرف انرژی در ساختمان‌ها استاندارد شود.

صبوری با اشاره به لزوم استانداردسازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها اظهار کرد: برای ساختمان‌ها براساس دستورالعمل هیأت دولت، برچسب انرژی تهیه می‌شود و این اقدام در کاهش مصرف انرژی و بهره وری تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد:طی سال‌های اخیر شاهد رکود در صنعت ساختمان بودیم و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته رونق را در این صنعت شاهد باشیم، باید به دنبال این باشیم که بحث استانداردسازی را در زمینه مصرف انرژی در ساختمان‌ها پیگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: با تدوین دستورالعمل‌های مصرف انرژی در ساختمان‌ها، میزان مصرف انرژی در یک ساختمان در تعیین قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت، البته این دستورالعمل برای ساختمان‌های در دست تهیه است.

صبوری در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات پیشکسوتان صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: هر زمانی که این تجربیات را کنار گذاشتیم، ضرر کردیم، باید در صنعت ساختمان به دنبال فناوری‌های نوین باشیم و از تجربیات پروژه‌های گذشته در این صنعت همچون مسکن مهر برای احداث پروژه‌های آینده استفاده کنیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdceze8n.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما