شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 55403
منبع : خبرگزاری فارس

جنگ 4 مدعي براي صدرنشيني ليگ برتر فوتسال قم

ذاكر در فكر غلبه بر نبرد
قم نيوز : قم نیوز: ديدارهاي هفته سوم از فصل 1396 ليگ برتر فوتسال باشگاه‌ها با برگزاري چهار مسابقه حساس و تعيين كننده بين مدعيان قهرماني در قم به انجام مي‌رسد.
جنگ 4 مدعي براي صدرنشيني ليگ برتر فوتسال قم / ذاكر در فكر غلبه بر نبرد
جنگ 4 مدعي براي صدرنشيني ليگ برتر فوتسال قم / ذاكر در فكر غلبه بر نبرد
به گزارش قم نیوز امسال در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های استان قم هشت تیم حضور دارند که با شیوه کمیته فوتسال هیأت‌‌ فوتبال استان قم به شکل رفت و برگشت و با انجام بازی‌های دوره‌ای به دنبال کسب مقام قهرمانی و سهمیه فوتسال قم در لیگ کشور هستند.

تا کنون دو هفته از این بازی‌ها سپری شده و تیم نبرد با کسب دو برد و 6 امتیاز در صدر ایستاده اما دو تیم چهار امتیازی ذاکر و شیر ویژه به همراه دو تیم سه امتیازی ماهان و آتلیه‌ یاقوت در تعقیب تیم صدرنشین لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های قم هستند و این موضوع بر حساسیت بازی‌های هفته سوم افزوده است.

 

* جنگ تیم‌های اول و دوم جدول در مصاف نبرد با ذاکر

دیدارهای هفته سوم از نیم‌فصل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های قم از روز دوشنبه هشتم آبان ماه آغاز می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه، تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی یعنی نبرد و ذاکر که در فاصله دو امتیازی یکدیگر هستند در سالن شهید حیدریان قم رو در روی هم قرار می‌گیرند.

دو تیم نبرد و ذاکر قطعا مهمترین بازی هفته را برگزار می‌کنند، اما از نگاه فنی می‌توان به نقطه قوت دو تیم اشاره کرد که همانا ثبات بازیکنان فصل گذشته و تقویت نفری دو تیم است، اما نبردی‌ها بر خلاف فصول قبل این‌بار با دو برد فصل را شروع کرده‌اند تا ثابت کنند که خود را برای این فصل به خوبی آماده کرده‌اند.

در حالی که نبرد کم‌ترین تغییر را در تیم خود داشته و عملکرد دفاعی خوبی نیز از این تیم به ثبت رسیده، نکته شاخص در این دو بازی برای نبرد، تمرکز بازیکنان این تیم بر روی بازی و دوری از حاشیه در حین بازی است که قطعا اگر این روند را ادامه دهند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

نقطه قوت تیم فوتسال نبرد صدرنشین حال حاضر فوتسال باشگاه‌های برتر استان قم را باید در دفاع تیمی خوب و استفاده از تک موقعیت‌ها با وجود داشتن بازیکنان رأس سرعتی و قلدر دانست اما در سمت مقابل تیم ذاکر قهرمان فصل 1395 لیگ برتر قم و یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل با تکمیل ترکیب خود در اندیشه کسب موفقیتی دیگر است.

فوتسالیست‌های ذاکر که در هفته نخست مسابقات دو ملی‌پوش افغانستانی خود را به دلیل حضور در انتخابی جام ملت‌های آسیا در اختیار نداشتند، با وجود شروع خوب در نیمه نخست، سرانجام در مقابل آرش متوقف شدند اما در هفته دوم با بازگشت افغانی‌های خود پرفروغ ظاهر شده و در یک بازی کاملا یک‌طرفه مقاومت را شکست دادند، اکنون باید منتظر روز دوشنبه ماند و دید تفکرات هجومی حمید فرجی مربی ذاکر و دفاع خوب شاگردان مهدی عباسی در تیم نبرد، کدامیک موفق‌تر خواهند بود؟

 

* ماهان و شیر ویژه / تقابل 2 تیم جوان و سخت‌کوش

دو تیم ماهان و شیر ویژه در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در هفته دوم موفق به کسب پیروزی نشده‌اند، شیر ویژه که جوان‌ترین تیم لیگ برتر امسال باشگاه‌های قم نیز به شمار می‌رود از بازیکنانی استفاده می‌کند که سال‌های زیادی است آنها را در کنار هم دارد.

تیم فوتسال شیر ویژه قطعا چنانچه همین مسیر درست و سیر پیشرفت را حفظ کند در سال‌های آینده علاقمندان به فوتسال بیشتر از آنها خواهند شنید  تیمی جوان با تکیه بر سرعت بالا در  کار گروهی حمله و دفاع که می‌تواند تمامی تیم‌ها لیگ برتری فوتسال قم را به دردسر بیندازد.

شیر ویژه در بازی هفته دوم در حالی که سه بر صفر از حریف خود شهرداری پیش بود با دریافت سه گل در نیمه دوم به تساوی سه بر سه رضایت داد، اتفاقی که البته باید آن را به حساب جوانی و کم‌تجربگی این تیم گذاشت، اما در سمت مقابل ماهان تیمی جوان است که چند بازیکن با تجربه نیز در ترکیب خود دارد ولی آنها در بازی قبلی خود مقابل تیم صدرنشین نبرد با آنکه بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند اما متحمل شکستی ناباورانه شد.

ماهان که در این فصل با خانه‌تکانی وارد مسابقات شده و مهره‌های اصلی خود را تغییر داده، باید منتظر ماند و دید که در ادامه راه چه عملکردی دارد، ضمن اینکه قطعا تقابل جوان‌ترین تیم لیگ با ماهان که روی بازیکنان جوان خود در این فصل حساب ویژه‌ای باز کرده با جذابیت همراه خواهد بود.

 

* جنگ مقاومت با آتلیه‌ یاقوت / یکی در فکر فرار از سقوط و دیگری در اندیشه قهرمانی

مقاومت و آتلیه‌یاقوت از هفته سوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های استان قم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که شرایط متفاوتی دارند، آتلیه‌ یاقوت بعد از باخت خفیف یک بر صفر در هفته نخست مقابل شیر ویژه، در هفته دوم دست به کار بزرگی زد و تیم آرش را در هم کوبید

نقطه قوت یاقوتی‌ها تعصب آنها و درخشش مثال‌زدنی دروازه‌بان این تیم جواد طالبی مقابل آرش بود، در حالی که مقاومتی‌ها شباهتی به تیم سال‌های گذشته خود ندارند و دو هفته ابتدایی را با شکست سپری کردند و چند بازیکن تاثیرگذار خود را نیز از دست داده‌اند.

تیم فوتسال مقاومت که احتمالا از نظر بدنی نیز چنان سرحال نیست، قطعا برای شکستن طلسم ناکامی‌های دو هفته ابتدایی خود به مصاف تیم آتلیه یاقوت می‌رود، ضمن اینکه یاقوتی‌ها نیز می‌خواهند به روند پیروزی‌های خود ادامه دهند و باید منتظر ماند و دید تفکرات مربیان کدام یک از دو تیم برای پیروزی به ثمر می‌نشیند.

 

* شهرداری با آرش / تقابل 2 هم‌بازی این‌بار در کسوت مربی

تیم فوتسال آرش که در بازی هفته نخست مقابل ذاکر، خود را به عنوان یکی از مدعیان این فصل معرفی کرد، در هفته دوم مقابل تیم آتلیه‌یاقوت در همان لحظات آغازین غافلگیر شد و هر چه تلاش کرد بی‌فایده بود تا نتیجه را به حریف واگذار کرده و نخستین باخت این فصل را بپذیرد.

تیم فوتسال آرش اگر چه اکثر بازیکنان خود را تغییر داده ولی می‌تواند در ادامه راه لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های قم، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، زیرا یک مربی خوش‌ فکر با کوله‌باری از تجربه که نظم، انضباط و اخلاق سرلوحه کار وی است روی نیمکت آنها قرار دارد و می‌تواند راه را برای آنها هموارتر کند.

بدون شک آرش در بازی هفته سوم برای جبران شکست هفته قبل تشنه پیروزی است، اما شهرداری که در این فصل اکثریت بازیکنان خود به ویژه فوتسالیست‌های کارآمد خود را از دست داده، بعد از ناکامی در دو هفته قبل و تفاوت با تیم مدعی و قدرتمند سال‌های گذشته با دیگر با هدایت یدالله یامولا یکی از فوتسالیست‌های خوش‌نام استان قم به دنبال بازگشت به دوران اوج است.

تیم فوتسال شهرداری قم گرچه در هفته دوم از بازی باخته یک امتیاز دلچسب در لحظات پایانی صید کرد اما در ادامه راه کار سختی دارد، زیرا آمار گل‌های زده این تیم کمتر از گل‌های خورده است و هم اکنون با کسب تنها یک امتیاز از دو بازی در مکان ششم جدول هشت تیمی لیگ برتر قم جای دارد.

 

* صدرنشینی نبرد و قعرنشینی مقاومت تا پایان هفته دوم

در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های استان قم تا پایان هفته دوم، تیم نبرد با کسب 6 امتیاز صدرنشین است، ذاکر با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت 6 در مکان دوم جای دارد و شیر ویژه با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت یک سوم است.

فوتسالیست‌های تیم آتلیه‌یاقوت با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت دو در مکان چهارم هستند، ماهان با سه امتیاز و تفاضل گل منفی یک در رتبه پنجم ایستاده و تیم‌های یک امتیازی شهرداری و آرش ششم و هفتم هستند و تیم بدون امتیاز مقاومت نیز آخرین رتبه جدول را در اختیار گرفته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgwt9n.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما