پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 55648
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای شهر قم عنوان کرد

لزوم همکاری دولت در احیای بافت فرسوده شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای شهر قم گفت: حدود 315 هکتار از بافت فرسوده شهر قم دارای آثار تاریخی هستند که باید احیای این بافت‌های فرسوده با اراده اعضای شورای شهر و مدیریت شهری و پیش‌بینی تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت دنبال شود.
لزوم همکاری دولت در احیای بافت فرسوده شهر قم
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر اسلامی شهر قم با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وفاق، همدلی، هماهنگی و تلاش از جمله مسائل مورد توجه اعضای شورای پنجم است، اظهار کرد: ایده اصلی و اساسی شورای پنجم برنامه محوری است و این شورا تاکید دارد که همه فعالیت‌ها در چارچوب فعالیت‌های راهبردی انجام شود.
وی با بیان اینکه چشم‌انداز قم با افق 1414 و برنامه پنج ساله 1400 تدوین شده است، عنوان کرد: تمام پروژه‌ها و برنامه‌هایی که سالیانه اجرا می‌شود در راستای افق پنج ساله است و همه تلاش اعضای شورای شهر و مدیریت شهری بر این است که شهر قم را در مسیر پیشرفت خود قرار دهیم.
رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه وظیفه اعضای شورای شهر رسیدگی به خواسته‌ها و انتظارات به حق مردم با توجه به عقب ماندگی‌های شهر قم است، مطرح کرد: شورای پنجم بر این باور هستند که خدمات شهری با نگاه توسعه‌ای باید در همه سطوح شهر و به صورت متوازن ارائه شود.
وی با بیان اینکه اولویت بندی پروژه‌ها بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان در تمام مراحل زندگی خود خواسته‌های نا محدودی داشته است ولی همیشه منابع محدود پاسخگوی این خواسته‌ها نبودند و در جامعه امروز نیز تمام تلاش ما بر این است که اولویت‌های شهری را شناسایی کرده و با منابع محدود مشکلات را برطرف کنیم.
جلالی با اشاره به اینکه انتظارات از بهره‌وری حاصل نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان بهره‌وری در شهر قم بسیار پایین است ولی تمام اعضای شورای پنجم به این اصل توجه ویژه‌ای دارند زیرا بهره‌وری به توسعه فعالیت‌ها در شرایطی که منابع محدود هستند کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه در شورای شهر پنجم از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم به خوبی استقبال می‌شود، یادآور شد: در شورای اسلامی شهر قم 6 کمیسیون تخصصی مرتبط با امور شهری پیش‌بینی شده و طراحی شده که فرهنگ عمومی را در شهر سازی مورد توجه قرار داده است.
رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه رویکرد فرهنگی اجتماعی شهری از نماد فیزیکی به‌ مراتب بالاتر است، بیان کرد: بافت‌های فرسوده شهر قم یکی از مشکلات اساسی این شهر است و در شرایطی که شورای عالی معماری و شهرسازی کشور حدود هزار و 700 هکتار از شهر قم را به عنوان بافت فرسوده تائید کرده است کمبود منابع مالی نیز بر شدت این مشکل می‌افزاید.
وی افزود: حدود 315 هکتار از بافت فرسوده شهر قم دارای آثار تاریخی هستند که باید احیای این بافت‌های فرسوده با اراده اعضای شورای شهر و مدیریت شهری و پیش‌بینی تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت دنبال شود.
جلالی از کمبود پارکینگ در مناطق متراکم شهری به عنوان یکی دیگر از مشکلات شهری که در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است یاد کرد و گفت: تحول ورودی شهر قم از ناحیه‌های جاده اراک، جعفریه و کاشان و همچنین افزایش فضای سبز و نظافت محیط شهری ازجمله دغدغه‌های شورای شهر است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به لزوم در نظر گرفتن شانیت شهر قم و حرم حضرت معصومه(س) در ساخت نماهای جدید، اظهار کرد: متاسفانه نماهایی که در شهر قم در حال ساخت هستند برگرفته از نماهای کشورهای اروپایی هستند و هیچ‌گونه تناسبی با حرم حضرت معصومه(س) و شانیت شهر قم ندارند و اعضای شورای شهر و مدیریت شهری نیز نسبت به این مهم بسیار حساس بوده و در تلاش هستیم در این نماها تغییراتی را ایجاد کنیم.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه بخشی از منابع شهری صرف زائرین و برگزاری مراسم‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون می‌شود، عنوان کرد: پروژه منوریل همچنان متوقف مانده است ولی خط A مترو فعال و در حال انجام است و خط B مترو نیز از منطقه پردیسان تا بعد از بازار و فرهنگیان به تصویب‌ رسیده است.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdch6-nm.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما