شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 55942
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

فعالیت 800 واحد نانوایی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از فعالیت 800 واحد نانوایی در استان قم خبر داد.
فعالیت 800 واحد نانوایی در استان قم
فعالیت 800 واحد نانوایی در استان قم
به گزارش قم نیوز امیر محمدی‌چهر با اشاره به فعالیت 800 واحد نانوایی در استان قم اظهار کرد: از این میزان 650 واحد دارای جواز کسب و 150 واحد در مرحله اخذ پروانه هستند.

معاون امور بازرگانی، توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آمار تعداد نانوایی موجود در سطح شهر اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین فراوانی تعداد نانوایی‌ها مربوط به نانوایی لواش با 218 واحد و نانوایی سنگک با 208 واحد است و مابقی در رسته‌های تافتون و بربری مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به رعایت ضوابط داخلی اتحادیه نانوایان تصریح کرد: متقاضیان جدید اخذ پروانه نانوایی می‌توانند نسبت به احداث و راه اندازی نانوایی آزاد پز در شهرک‌های جدید الاحداث اقدام کنند.

محمدی‌چهر تاکید کرد: از آنجا که کیفیت نان با سلامت مردم گره خورده است و از اهمیت بالایی برخوردار است، نانوایی‌های سنگک باید از آرد با 15 درصد سبوس گیری نان تهیه کرده و کارخانجات تامین کننده آرد استان ملزم به رعایت تحویل آرد با این شرایط به نانوایان سنگک هستند.

وی ضمن اعلام برگزاری همایش استانی در روز ملی نان در تاریخ 24 آبان و در محل اتاق اصناف افزود: هدف برگزاری این همایش بررسی مشکلات و معضلات روز نانوایان و ایجاد انگیزه در آنها برای بهبود کیفیت نان و همچنین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان ممتاز این صنف است.

محمدی‌چهر از شهروندان قم درخواست کرد تخلفات صنفی نانوایان در خصوص کم فروشی، گران فروشی و نان نامرغوب را با تلفن شبانه روزی 124 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewo8n.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما