جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 56191
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم:

عقل‌محوری سخن پیامبر اکرم(ص) سبب گسترش اسلام شد

قم نيوز : قم نيوز: رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه قم گفت: عقل‌محوری و علمی بودن سخن پیامبر اکرم(ص) سبب نفوذ دین آسمانی شد همچنین ادبیات دعوت پیامبر اکرم(ص) هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌‌کرد.
عقل‌محوری سخن پیامبر اکرم(ص) سبب گسترش اسلام شد
عقل‌محوری سخن پیامبر اکرم(ص) سبب گسترش اسلام شد
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی امروز ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از بدو تولد انواع مشکلات را تحمل کردند و پس از شکل‌گیری شخصیت ممتاز و شایستگی‌های لازم در سن 40 سالگی به مقام رسالت و نبوت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان انسانی نخبه، مبارز در راه ظلم و برخوردار از رسم جوانمردی بودند و دعوت جهانی خود را از خانواده خود و ساکنان مکه شروع کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با وجود مخالفت‌ها و کارشکنی‌های فراوان از سوی همشهریان و خویشاوندان وابسته به خود هرگز دست از تلاش و کوشش برنداشتند گفت: رسول خدا(ص) به عنوان هدف والای خود در زمینه رسیدن به کمالات و رساندن بشریت به کمال مطلوب به عنوان بندگی خداوند گام‌های بلندی برداشتند.

وی عنوان کرد: حضرت با وجود موانع متعدد جامعه را برای پذیرش حق و تعظیم در برابر خالق بی‌همتا آماده کردند و از همان روزهای نخست که مردم را به اطاعت الهی فرامی‌خواندند مبارزه با ظلم و ستم را سرلوحه دعوت‌های خود قرار داده بودند.

واعظ موسوی با بیان اینکه دشمنان و مخالفان پیامبر اکرم(ص) به عنوان زورگویان زمان با استفاده از ابزارهای مالی و انسانی درصدد به هم ریختن وضعیت جامعه بودند گفت: آنها تلاش می‌کردند تا از رسیدن فریاد حق‌طلبی و حق‌خواهی پیامبر اکرم(ص) به دیگر افراد جلوگیری کنند ولی فعالیت‌های شبانه‌روزی پیامبر اکرم(ص) و تازه مسلمانان از یک طرف و لطف الهی از سوی دیگر سبب شد تا ایشان بتوانند این رسالت را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی عنوان کرد: گرفتاری‌های پیامبر اکرم(ص) نه تنها خللی در اراده ایشان ایجاد نمی‌کرد بلکه ایشان را در پیمودن مسیر و رسیدن به مقصد مصمم‌تر می‌کرد. رسول خدا(ص) در برخورد با مخالفان لجوج در مدینه بارها به زحمت افتادند ولی هرگز شکایت نکردند و همواره خیر و صلاح دوستان و حتی دشمنان را از درگاه خداوند خواستار بودند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیشرفت چشمگیر پیامبر اکرم(ص) در دوران کوتاه مدیون حسن خلق و رفتار محبت‌آمیز ایشان بود گفت: رسول خدا(ص) به وسیله رفتار نیکو توانستند در محیط حجاز به خوبی تأثیرگذاری داشته باشند.

 وی یادآور شد: دعوت پیامبر اکرم(ص) با عقل و خرد سازگاری داشت بر همین اساس به دعوت به معروف و نهی از منکر پرداختند.

واعظ موسوی خاطرنشان کرد: عقل‌محوری و علمی بودن سخن پیامبر اکرم(ص) سبب نفوذ دین آسمانی شد همچنین ادبیات دعوت پیامبر اکرم(ص) هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌‌کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb88bs.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما