يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 56583
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله حسینی بوشهری: مردم با کمک‌های کمیته امداد توانایی احیای زندگی خود را ندارند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: هزینه های زندگی و میزان فقر در جامعه شرایط سختی را به وجود آورده است و مردم با کمک‌های کمیته امداد توانایی احیای زندگی خود را ندارند.
آیت الله حسینی بوشهری: مردم با کمک‌های کمیته امداد توانایی احیای زندگی خود را ندارند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ع) که در جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از کمبود فرهنگ و فقر فرهنگی جامعه سرچشمه می‌گیرند و اگر بتوانیم فرهنگ سازی‌های لازم را در جامعه انجام دهیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروزه کشور از بیکاری رنج می‌برد، عنوان کرد: هزینه های زندگی و میزان فقر در جامعه شرایط سختی را به وجود آورده است و مردم با کمک‌های کمیته امداد توانایی احیای زندگی خود را ندارند اگر چه خدمت رسانان مردم در این کمیته تمام تلاش خود را در راستای بهبود زندگی نیازمندان انجام می‌دهند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه فقر و طلاق با یکدیگر رابطه دارند و یکدیگر را تشدید می‌کنند، مطرح کرد: طلاق مشکل اصلی جامعه است و برخی افراد برای طلاق که جزو حلال‌های مورد نفرت دین و اسلام است جشنی با عنوان جشن طلاق برگزار می‌کنند و یکدیگر را به مراسم جشن طلاق دعوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها به سه دسته درحال پیشرفت، پسرفت و متوقف تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) می‌فرمایند انسانی که دو روز زندگی‌اش یکسان باشد مغموم است و انسانی که در مقایسه دو روز زندگی‌اش پسرفت داشته باشد رو به نقصان است و مرگ آن بهتر از زندگی او است ولی اگر انسانی هر روز بهتر از روز قبل شود مورد غبطه دیگران قرار می‌گیرد که طرح مددکاری اسلامی نیز نمونه بارز این پیشرفت در کمیته امداد استان قم است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgwn9n.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما