دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 56619
منبع : خبرگزاری فارس

خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تجلیل شدند

قم نيوز : خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) طی مراسمی با دریافت سنگ انگشتری متبرک حرم حضرت معصومه(س) مورد تقدیر قرار گرفتند.
خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز آیین شکرگزاری خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یکشنبه شب در سالن همایش‌های شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار و در حاشیه این مراسم با اهدای سنگ انگشتری متبرک حرم حضرت معصومه(س) از خادمان موکب تجلیل شد.
در ابتدای این مراسم معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از مشارکت‌های گسترده مردم در راستای تامین هزینه‌های مورد نیاز به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و گفت: پیشرفت 80 درصدی موکب در حوزه عمرانی زمینه مناسبی را برای خدمات‌رسانی به زائران فراهم کرد.
محمدجواد جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه کمیته‌های مختلف فعالیت‌های خود را به شیوه مطلوب در ایام برپایی موکب و قبل از آن دنبال کرده‌اند، عنوان کرد: در مجموع 30 هزار نفر ساعت خدمت در کمیته فنی و مهندسی انجام شده است.
همچنین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر استان قم دو روز زودتر از خادمان موکب آستان مقدس در کربلا حضور یافتند، گفت: این افراد زودتر از زمان آغاز به کار موکب در محل مورد نظر استقرار یافته و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران برنامه‌ریزی کردند.
محمد گلفشان با اشاره به اینکه امسال خدمات مطلوب و شایسته‌ای در موکب آستان مقدس ارائه شده است، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی جمعیت قابل توجهی به سمت کربلای معلی رهسپار بودند به همین علت حجم خدماتی که به این افراد ارائه می‌شد بسیار بالا بود.
در ادامه این مراسم، مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه نزدیک به 70 نفر از خادمان پاکبان شهرداری قم تعیین و نظافت عمود 1070 تا 1170 را بر عهده گرفتند، اضافه کرد: امسال برای نخستین سال توانستیم ماشین‌آلاتی از جمله پرس 10 تن، باب‌کت و کامیون را به عراق اعزام کنیم.
سید محسن میرهادی با اشاره به نصب 200 بنر با محوریت لزوم رعایت نظافت در مسیر پیاده‌روی مطرح کرد: نزدیک به هزار سطل کارتن پلاست را در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی توزیع کردیم تا موکب‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند.
مسؤول قرارگاه رسانه‌ای اربعین معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه قرارگاه رسانه‌ای موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از ظرفیت افراد متخصص استان‌های مختلف کشور استفاده کرد، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه محتوا و اولویت پرداختن به سوژه‌های ناب از ویژگی‌های این قرارگاه بود.
حامد فاتحی پولادی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) استقرار داشته باشیم و حرکت خود را به صورت منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی مطلوب‌تر دنبال کنیم و به نتایج بیشتری برسیم.
در پایان این مراسم تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: مردم عراق هر چیزی را که دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و برای زائران اربعین حسینی هزینه می‌کنند، خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) علیها نیز تلاش می‌کنند تا در طول سال برای خدمت به زائران در سال آینده، برنامه‌ریزی و هزینه کنند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز بر اساس کمک‌های مردمی خدمت‌رسانی به زائران اربعین را دنبال کرده است، عنوان کرد: افرادی که برای خدمت و زیارت امام حسین(ع) در حماسه اربعین حسینی حضور یافته‌اند از ثواب و اجر متفاوتی برخودار هستند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgy39n.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما