سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 56655
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم:

انتظار فرج مقوله عملي است/انتظار يكي از امتيازات مهم مكتب اهل بيت(ع) است

قم نيوز : رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم گفت: انتظار مقوله عملي است كه زندگي، اقتصاد و خانواده را در مسير رضايت امام عصر(عج) قرار مي‌دهد.
انتظار فرج مقوله عملي است/انتظار يكي از امتيازات مهم مكتب اهل بيت(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: انتظار یکی از امتیازات مهم مکتب اهل بیت(ع) است؛ همه مسلمانان به مسئله مهدویت اعتقاد و اعتراف دارند و حتی اهل سنت کتاب در زمینه تواتر احادیث مهدویت نوشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت و امتیاز مکتب اهل بیت(ع) و شیعه اثنی عشری با دیگر مذاهب در موضوع انتظار است این خبر که از سوی پیامبر به عنوان خبر قطعی داده شده و در آیه قرآن «ولَقَد کتبنا فی الزَّبُورِ من بعد الذِّکْرِ أَن الْأَرضَ یرِثُها عبادی الصالحون» ذکر شده تنها خبر غیبی نیست بلکه بسترسازی و تمهیدی است تا امت اسلام این مقصد را بشناسند و به سوی این مقصد حرکت کنند. 
وی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال فکر و آرمان خود حرکت می‌کند و قصد دارد به آن آرمان برسد گفت: هر کسی حرکت می‌کند بدون تردید آرمانی در ذهن دارد که با توجه به مقصد که تبیین شده، ویژگی‌ها، خصوصیات و امتیازات آن بسیار متنوع و متعدد است.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه  علمیه قم عنوان کرد: حاکمیت عدل الهی در سراسر جهان، عبودیت خدای واحد و نفی هر گونه تبعیض ناروا در جامعه بشری با عنوان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی هدف متعالی و بزرگی است.
وی ادامه داد: زمانی که جامعه اسلامی فکر خود را در این مسیر مشاهده کند سعی می‌کند خود را به شکل چنین جامعه‌ای در آورد؛ این سنخیت پیدا کردن زمینه‌ساز ظهور است.
کلباسی با بیان اینکه سنن الهی در طول تاریخ یکسان است یعنی به گونه‌ای نیست که در آخر الزمان سنن الهی متفاوت باشد گفت: سنت الهی این است که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنها درون خود را تغییر دهند. تغییر درون درباره انتظار و مهدویت این است که ما اهداف، ویژگی‌های جامعه حضرت و راه‌های نزدیک شدن به آن جامعه را شناسایی کنیم.
وی عنوان کرد: فرهنگ، اخلاق، خانواده، سیاست و اقتصاد متناسب با آن جامعه پیاده شود تا سنخیت با جامعه به وجود آید. معنا ندارد منتظر ظهور حضرت باشیم ولی در عمل ظالم باشیم.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه  علمیه قم یادآور شد: اگر فرد در زندگی خود عدالت را رعایت نکند چگونه می‌تواند مدعی باشد که منتظر عدل است؛ اگر فرد شعار انتظار امام زمان(عج) دهد ولی عدالت را رعایت نکند مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد و این گناه بزرگی است.
وی عنوان کرد: اگر فرد مدعی انتظار باشد ولی در عمل، گفتار، کردار و معیشت و سایر امور به معیارهای عدل کاری نداشته باشد چگونه ادعای انتظار دارد. باید در نظر داشت انتظار مقوله عملی است که زندگی، اقتصاد و خانواده را در مسیر رضایت امام عصر(عج) قرار می‌دهد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcgn39n.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما