سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 56667
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش ستاره كاراته قم در سرزمين آفتاب

2 طلا و نقره دستاورد مهدي‌زاده
قم نيوز : ستاره ملي‌پوش كاراته استان قم با كسب مقام قهرماني بخش انفرادي و عنوان نايب‌قهرماني پيكارهاي تيمي از مسابقات مرحله پاياني ليگ جهاني 2017 با دست پر بازگشت.
درخشش ستاره كاراته قم در سرزمين آفتاب
درخشش ستاره كاراته قم در سرزمين آفتاب
به گزارش قم نیوز امیر مهدی‌زاده ستاره درخشان کاراته استان قم که سابقه کسب سه مدال طلا و برنز از پیکارهای جهانی این رشته و همچنین سه طلا و برنز از رقابت‌های قهرمانی آسیا دارد و در چندین میدان برون‌مرزی مهم دیگر افتخار کسب کرده در مسابقات لیگ جهانی بار دیگر برای ورزش قم و ایران افتخار آفرین شد.

مهدی‌زاده که به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم به دعوت ویژه فدراسیون کاراته ژاپن راهی این کشور و مرحله نهایی مسابقات 2017 لیگ جهانی کاراته شده بود، با کسب نتایج خیره کننده در مقابل حریفان خود به مقام قهرمانی و نشان طلای این پیکارها دست یافت.

مهدی‌زاده که با طلای ارزشمند خود نقش مهمی در نایب‌قهرمانی تیم ملی ایران در این مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته داشت، امروز همراه با دیگر ملی‌پوشان از این کشور به ایران اسلامی بازگشت و مورد استقبال خانواده کاراته قم و مسوولان قرار گرفت.

این در شرایطی است که رهاورد تیم اعزامی کاراته مردان و بانوان ایران از مرحله نهایی فصل 2017 لیگ جهانی کاراته کسب دو مدال طلا، یک نشان نقره و سه مدال برنز بود و این مدال‌ها تیم ملی کشورمان را به مقام نایب‌قهرمانی آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته رساند.

در حالی که این مسابقات به میزبانی شهر اوکیناوای ژاپن برگزار شد، امیر مهدی‌زاده نماینده وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی ایران ابتدا با نتیجه پنج بر صفر کوجیرو کاموگاوا از ژاپن را مغلوب کرد، سپس با حساب یک بر صفر قیصر آلپیسبای از قزاقستان را برد و راهی مرحله سوم شد.

مهدی‌زاده در سومین رقابت خود با نتیجه دو بر صفر بر ساموئل مارچزه از ایتالیا پیروز شد، در مرحله چهارم با نتیجه یک بر صفر یوگو کوزاکی از ژاپن را مغلوب کرد و در فینال با برتری چهار بر صفر مقابل دوس‌سانتوس برزیلی نایب‌قهرمان پان آمریکن به مدال طلای این وزن دست یافت.

در این مسابقات که با حضور تعداد 783 کاراته‌کا از 76 کشور جهان برگزار شد، تیم ژاپن با کسب هفت مدال طلا، پنج نقره و 10 برنز قهرمان شد، تیم ایران با دو طلا، یک نقره و سه برنز در مکان دوم ایستاد و ایتالیا با یک طلا، یک نقره و سه برنز سوم شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjamei.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما