شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 5674
رجبی عنوان کرد:

برگزاری مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: فاطمه رجبی امروز، زمان برگزاری مرحله کشوری این المپیاد را 8 اردیبهشت‌ماه سال آینده و مکان آن را شهر قم عنوان کرد.
برگزاری مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، فاطمه رجبی با اشاره به اینکه مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران ۵ اسفندماه در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این رقابت علمی در میان طلاب مقطع سطح دو (کارشناسی) در 6 گروه برگزار شد.

وی تعدادی از این گروه‌ها را شامل طلاب پایه دو، سه و چهار ذکر کرد و افزود: طلاب پایه پنجم نیز در سه رشته ادبیات عرب، فقه و اصول و فلسفه و کلام به رقابت پرداختند.

مدیر آموزش عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران افراد با کسب حداقل امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ به مرحله کشوری راه می‌یابند، یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای، در پایه دوم، از میان ۷۰۹ شرکت‌کننده، ۸۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، در پایه سوم از ۶۰۸ شرکت‌کننده، ۳۴ نفر، در پایه چهارم از میان ۳۴۳ شرکت‌کننده، ۲۱ نفر، در رشته ادبیات عرب پایه پنجم از میان ۸۰ شرکت‌کننده، ۱۱ نفر، در رشته فقه و اصول پایه پنجم از میان ۱۹۲ شرکت‌کننده ۱۶ نفر و در رشته فلسفه و کلام پایه پنجم از میان ۱۱۱ شرکت‌کننده، ۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی زمان برگزاری مرحله کشوری این المپیاد را هشتم اردیبهشت‌ماه سال آینده و مکان آن را شهر قم عنوان کرد.

رجبی گفت: نفرات برگزیده پایه پنجم این المپیاد از شرکت در آزمون کتبی رشته مرتبط سطح سه (کارشناسی ارشد) معاف خواهند بود.

وی هدف از برگزاری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران را ایجاد رقابت علمی و سازنده میان طلاب و کشف استعدادهای نخبه و علمی در مدارس علمیه خواهران برشمرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.50k2yt09oa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما