پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 56770
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم مطرح کرد

دلیل افت میزان صادرات ایران

قم نيوز : رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: گران تمام شدن قیمت محصولات داخلی موجب افت صادرات کشورمان شده است.
دلیل افت میزان صادرات ایران
دلیل افت میزان صادرات ایران
به گزارش قم نیوز حسن آقاجانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به دلیل افت صادرات اظهار کرد: گران تمام شدن قیمت محصولات داخلی موجب افت صادرات کشورمان شده است.

وی ادامه داد: دلیل ورود کالاهای قاچاق به ایران این است که تولید کالا در این کشور گران تمام می‌شود، تنها راه برای مبارزه با کالاهای قاچاق این است که قیمت تولید کالاها در ایران جهانی شود، هزینه تولید کالا در ایران 40 درصد نسبت به کشورهایی همچون چین گران تر تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: باید به صادرکنندگان در کشور جوایز صادراتی پرداخت شود، یکی از مشکلات صادرکنندگان این است که قیمت خدمات در ایران به صورت مستمر بالا می‌رود و هزینه‌های متفرقه زیادی از صادرکنندگان دریافت می‌شود.

آقاجانی با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران اظهار کرد: سقوط اقتصاد کشور شروع شده است، زمانی فرش صادرات اصلی ایران را تشکیل می‌داد، اما به دلیل مشکلات بین المللی صادرات فرش کشورمان کم شد، من روزی به 42 کشور صادرات داشتم، اما اکنون بازارهای صادراتی ام تنها به سه کشور خلاصه شده است.

وی ادامه داد: مشکلات صادرکنندگان باید به صورت ریشه ای حل شود، بانک توسعه صادرات باید اعتبارات بیشتری را به استان قم تخصیص بدهد، اکنون اعتبارات تخصیص پیدا کرده توسط این بانک به استان قم کم است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: می‌توان با کاهش قیمت شده کالاهای تولیدی در کشور جلوی قاچاق کالا به ایران را گرفت، راه حل کاهش قیمت تمام شده تولید کالا در ایران وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم که ترکیه در حال گرفتن بازارهای صادراتی کشورمان است، این کشور جوایز صادراتی زیادی را به صادرکنندگان خود پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7f8n.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما