جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 56800
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

تحصیل 241 هزار دانش آموز در مدارس قم

شرکت 140 هزار دانش آموز قمی در مسابقات احکام
قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 241 هزار دانش آموز استان در هزار و 400 مدرسه تحصیل می‌کنند و تعداد فرهنگیان استان نیز 23 هزار و 500 نفر است.
تحصیل 241 هزار دانش آموز در مدارس قم /شرکت 140 هزار دانش آموز قمی در مسابقات احکام
تحصیل 241 هزار دانش آموز در مدارس قم /شرکت 140 هزار دانش آموز قمی در مسابقات احکام
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تعداد شهدای فرهنگی و دانش آموز استان قم اظهار کرد: حدود هزار نفر از شهدای استان، فرهنگی و دانش آموز بودند و طی روزهای اخیر نیز یکی از فرهنگیان استان به نام مجید عسکری در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: امروز نقشه راه در برنامه‌های آموزشی، پرورش و تربیتی وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه است، این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مقام معظم رهبری آن را تائید کردند. در این سند عناصر اصلی و تاثیرگذار، تلاش، ایمان، علم، عمل و اخلاق است و تمام فرهنگیان برای رسیدن به این آرمان‌ها تلاش می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 241 هزار دانش آموز در هزار و 400 مدرسه تحصیل می‌کنند گفت: 23 هزار و 500 نفر فرهنگی در استان قم داریم و آن‌ها را در راستای عملی کردن سند تحول بنیادین تلاش می‌کنند. به دنبال تربیت انسان‌هایی متعهد، دلسوز و حقیقت جو، عدالت خواه و ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر در مدارس استان قم هستیم.

شیخ الاسلام با اشاره به همکاری اولیای دانش آموزان استان قم با اداره آموزش و پرورش اظهار کرد: خانواده‌های دانش آموزان در استان همکاری خوبی را با آموزش و پرورش دارند و این همکاری موجب رسیدن به موفقیت‌های زیادی در مجموعه آموزش و پرورش استان قم شده است.

وی با بیان اینکه مثلث مدرسه، خانواده و دانش آموز و جامعه باید در کنار هم قرار بگیرد تصریح: امروز باید در مدارس به دنبال یک نگاه زیرساختی باشیم و تربیت را در درون دانش آموزان نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: دانش آموزان استان رتبه نخست مسابقات قرآن و عترت کشور را کسب کردند، همچنین 140 هزار نفر از دانش آموزان استان قم در مسابقات احکام شرکت کردند و کمتر دانش آموزی در استان از احکام شرعی بی اطلاع است.

وی با بیان اینکه طرح مصباح الهدی با نگاه امام شناسی در مدارس استان قم اجرا می‌شود، اضافه کرد: دانش آموزان در قالب این طرح در خصوص زندگی نامه امامان معصوم تحقیق می‌کنند.

شیخ الاسلام با اشاره به اجرای طرح امین در استان قم اظهار کرد: در 150 مدرسه استان این طرح اجرا می‌شود، در طرح امین یک روحانی در سطح مدرسه حضور پیدا می‌کند و تمام موارد در زمینه اخلاقی و تربیتی توسط این روحانی مطرح می‌شود.

وی افزود: رتبه پنجم کنکور سراسری توسط دانش آموزان استان قم کسب شد، همچنین دانش آموزان استان چهار مدال المپیادهای علمی را در کشور به دست آوردند. 140 مدرسه طی سال‌های اخیر در مناطق مختلف استان ساخته شده و با کمک خیرین و احداث تعدادی مدرسه در منطقه پردیسان، تا حدی مشکل کمبود مدرسه در این منطقه رفع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: شهید مجید عسکری نخستین معلم شهید مدافع حرم کشور و جزو فرهنگیان استان بود. این شهید الگویی برای دیگران است و نماینده وزیر آموزش و پرورش در مراسم تشییع شهید عسکری شرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuvaw.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما