يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 56911
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم:

مسائل فرهنگی مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی است

قم نيوز : مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم با بیان این که مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل فرهنگی است گفت: آمار اعتیاد و طلاق باسوادها و شاغلان بالاست.
مسائل فرهنگی مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی است
مسائل فرهنگی مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش قم نیوز عطاء الدین قاسمی ظهر یکشنبه در نشست مشترک مسئولان استان و مدیران فرهنگی مناطق دهگانه قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی بعد از اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است.

وی با بیان این که مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل فرهنگی است گفت: تا مشکلات فرهنگی و اخلاقی و دینی حل نشود آسیب‌های اجتماعی حل شدنی نیست.

وی تأکید کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند فقر و بیکاری عامل بروز آسیب‌هایی همچون طلاق و اعتیاد است در حالی آمار اعتیاد و طلاق باسوادها و شاغلان بالاست.

قاسمی با اشاره به سهل انگاری‌هایی که نسبت به باورها و اعتقادات دینی می‌شود، تأکید کرد: تا اخلاقیات به عنوان پایه روابط اجتماعی قرار نگیرد آسیب‌های اجتماعی درمان نمی‌شود، بنابراین تمام نهادهای تأثیرگذار به ویژه نهادهایی که مرجعیت دینی دارند باید در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای ترویج اخلاق اسلامی مبعوث شده است، گفت: دین ما دین محبت، دوستی و مهرورزی است و اگر این آموزه‌های دینی در عمل اجرایی نشود با سخنرانی و جلسات نمی‌شود اخلاقیات را تبیین کرد.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی ۱۰ مرکز فرهنگی در محله‌های حاشیه‌ای قم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق انسجام و هماهنگی ظرفیت‌های محله‌ای پیشقدم شده و ما دستگاه‌های اداری در محله‌ها را ملزم به همکاری با این طرح می‌کنیم.

قاسمی افزود: ۱۱ پایگاه اجتماعی سازمان بهزیستی، ۴۰۰ پایگاه سلامت، مدارس، بسیج، کلانتری‌ها و... از ظرفیت‌هایی است که مدیران مراکز فرهنگی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

استفاده از سامانه سجام برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم نیز در این جلسه اظهار کرد: سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) رویکرد مردمی دارد که به منظور استفاده از ظرفیت مردم برای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

سعید کاویانی گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، روحانیون و مبلغان دینی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید قوه قضائیه بوده و هست.

وی راه اندازی مراکز فرهنگی دهگانه در محله‌های حاشیه‌ای شهر را اقدام مناسبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: دادگستری کل استان قم از تمام ظرفیت‌های خود برای همکاری با مدیران مراکز فرهنگی استفاده خواهد کرد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم افزود: دادگستری کل استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه‌های آموزشی تفاهم نامه همکاری دارند و می‌توان دامنه برنامه‌های آموزشی را در محله‌های حاشیه‌ای توسعه داد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb89bs.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما