يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 57138
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم:

اکثر فضاهای شهری برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری قم در حوزه مناسب سازی شهری گفت: خوشبختانه اکثر پارک‌های شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده و باید در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌ها نیز ضوابط به درستی اجرایی شود.
اکثر فضاهای شهری برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه با بیان اینکه بحث مناسب‌سازی شهری چندسالی است که مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: با بررسی گذشته متوجه می‌شویم که طی این سال‌ها خدمات خوبی شکل گرفته و باید امروز نگاهی نیز به آینده داشته باشیم و به دنبال افزایش سرعت کار باشیم.
وی با تاکید بر اینکه نیازهای معلولان با سرعت پیشرفت کارها باید متناسب باشد، تصریح کرد: باید فرهنگ رعایت حقوق معلولان در شهرها نهادینه شود و همه رویکردی جدی در این حوزه داشته باشند.
سلیقه با بیان اینکه بیش از 90 هزار سالمند بالای 60 سال در قم در کنار معلولان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اگرچه در جامعه‌ای آمار معلولان پایین باشد اما با توجه به شرایط زندگی سالمندان مناسب‌سازی باید در دستور کار باشد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری قم، بیان کرد: خوشبختانه اکثر پارک‌های شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده و باید در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌ها نیز ضوابط به درستی اجرایی شود.
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مناسب‌سازی زمانی می‌تواند کارآمد باشد که یک معلول بدون کمک هر فرد دیگری بتواند تردد سالم داشته باشد.
سلیقه با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز برای معلولان و نابینایان شهر غیرقابل استفاده است، گفت: البته برخی بانک‌ها اقدام به احداث دستگاه‌هایی ویژه نابینایان و معلولان کرده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: تا 20 سال آینده جمعیت سالمندان ما دو برابر می‌شود و باید هدف‌گذاری درستی انجام دهیم و در ذهن مسئولان این مطب نهادینه شود که شهر برای استفاده کل افراد مناسب باشد.
سلیقه با تاکید بر اینکه پیشگیری از معلولیت باید در اولویت برنامه‌های شهر باشد، اظهار کرد: 50 درصد معلولیت‌ها قابل کنترل و پیشگیری است و اگر این امر صورت گیرد بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه سالیانه هزار تا هزار و 200 نفر به معلولان استان اضافه می‌شود، افزود: اکثر این موارد بخاطر سوانحی است که برای مردم ایجاد می‌شود که تصادفات بخش عمده آن را شامل می‌شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdjf0k.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما