جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 57383
منبع : خبرگزاری فارس
مدير پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان قم مطرح كرد

افزايش اختلال بيش فعالي فرزندان با استفاده اينترنت

قم نيوز : مدير پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان قم گفت: با هر ساعت استفاده فضاي مجازي و اينترنت 10 درصد اختلال بيش فعالي فرزندان افزايش پيدا مي‌كند.
افزايش اختلال بيش فعالي فرزندان با استفاده اينترنت
افزايش اختلال بيش فعالي فرزندان با استفاده اينترنت
به گزارش قم نیوز سعید کاویانی امروز با اشاره به ورود نوجوانان و جوانان به عرصه فضای مجازی اظهار کرد: زمانی که فرزندان در هر نوبت نسبت به دوره پیشین در عرصه فضای مجازی زمان بیشتری صرف کنند، این افزایش زمان می‌تواند آسیب زننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر مخفی کار کردن فرزندان با گوشی و اینترنت است به طوری که به طور پنهان از والدین به استفاده از این ابزارها می‌پردازند و می‌تواند نشانه‌ای بر اعتیاد آنها باشد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت پیشگیری دادگستری استان قم پرخاشگری و بی برنامگی فرزندان را از دیگر نشانه‌های اعتیاد به گوشی ذکر کرد و افزود: تخریب فرزندان در حوزه فضای مجازی و کار زیاد با اینترنت پنج برابر بزرگسالان است به طوری که در بزرگسالی این افراد با اختلال ذهنی و حافظه رو به رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: با هر ساعت استفاده فضای مجازی و اینترنت 10 درصد اختلال بیش فعالی فرزندان افزایش پیدا می‌کند.

کاویانی تأکید کرد: والدین باید در قدم نخست خودشان معتاد به گوشی، تبلت و فضای مجازی نباشند زیرا چنین والدینی نمی‌توانند برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی داشته باشند.

وی با اشاره به راهکارها در زمینه جلوگیری از چنین آسیب‌هایی گفت: والدین لازم است موفقیت کودکان را در عرصه‌های دیگر برجسته کنند و مشوق‌هایی برای فرزندان در نظر بگیرند. زمانی که فرزند حوصله ندارد والدین باید وقت و حوصله را برای فرزندانشان صرف کنند و هیچ گاه برای ساکت کردن فرزندان از ابزاری مانند گوشی و تبلت استفاده نکنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت پیشگیری دادگستری استان قم تأکید کرد: فرزندان در هیچ شرایطی نباید در سنین ابتدایی تا راهنمایی گوشی و تبلت شخصی داشته باشند و دوران دبیرستان یک کامپیوتر مشترک در محل عمومی خانه باشد تا فرزندان در صورت ضرورت از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdt.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما