سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 575
با هدف ترویج اسلام و تشیع؛

لوح فشرده "نورالثقلین" تولید شد

قم نيوز : قم نیوز: لوح فشرده دو زبانه نورالثقلین با هدف ترویج و گسترش اسلام و آموزه‌های شیعی از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و به صورت رایگان عرضه می‌شود.
لوح فشرده "نورالثقلین" تولید شد
به گزارش قم نیوز، کار‌شناس ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قبل از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت (س) به خبرنگاران گفت: لوح فشرده "نورالثقلین" با محتوایی عمومی در پنج بخش تدوین شده است.

اکبر پوست چیان در ادامه بیان داشت: نورالانوار۲/۲، نورالجنان، فیش تبلیغ، قرآن در word و محافظ صفحه نور از بخش‌های متنوع این لوح فشرده است.

مدیر پایگاه نورسافت، مجموعه آموزشی نرم افزارهای نور را از برنامه‌های دیگر این لوح فشرده برشمرد و افزود: معرفی و آموزش مجموعه نرم افزارهای تولیدی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت چند رسانه‌ای با هدف تسهیل در استفاده کاربران در این لوح فشرده قرار گرفته است.

وی ضمن معرفی نرم افزار نورالانوار۲/۲ گفت: نورالانوار یا نرم افزار جامع قرآن کریم مشتمل بر؛ متن کامل قرآن، ۲قرائت ترتیل، ۵ترجمه فارسی، ۸ ترجمه به زبان‌های غیر فارسی، ۵۸ جلد کتاب تفسیر همراه با امکانات جستجو در متن و ریشه، ارتباط قرآن با احادیث، نگارخانه، لغتنامه و... می‌باشد.

پوست چیان "نورالجنان" را نیایشنامه جامع چند رسانه‌ای توصیف کرد و اظهارداشت: مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه به صورت گویا همراه با ۶۷ عنوان کتاب در موضوع دعا و اخلاق مانند: معراج السعاده، المراقبات، مکارم الاخلاق و... در این برنامه موجود است.

وی برنامه فیش تبلیغ را یکی دیگر از عناوین لوح فشرده "نورالثقلین" معرفی کرد و گفت: امکان فیش برداری به صورت متن و صوت، ثبت مشخصات، جستجوی اطلاعات به صورت کلمه‌ای و ترکیبی، همراه با خروجی اطلاعات با پسوندهای متنوع از تولیدات معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های حوزه‌های علمیه از جمله قابلیت‌های برنامه فیش تبلیغ است.

بر پایه این گزارش، علاقمندان می‌توانند جهت تهیه رایگان این لوح فشرده به نمایشگاه دائمی مرکز نور واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی، ساختمان نور مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت (س) از هفتم تا شانزدهم مهرماه صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ۱۶ تا ۲۱ در صحن جوادالائمه (ع) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcakmnm149n0.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما