سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 57578
منبع : خبرگزاری مهر
معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی خبر داد؛

تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در المصطفی/ آموزش زبان فارسی به طلاب خارجی

قم نيوز : معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: جامعه المصطفی العالمیه دارای ۵۰ هزار دانشجو است که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در پژوهشگاه المصطفی در قم تحصیل می‌کنند.
تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در المصطفی/ آموزش زبان فارسی به طلاب خارجی
تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در المصطفی/ آموزش زبان فارسی به طلاب خارجی

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید رسول علوی اظهار داشت: پژوهشگاه المصطفی دارای ۱۹ هیئت علمی و  ۴۰ پژوهشگر است که در ۲۲ گروه علمی در حال فعالیت هستند.

وی بیان داشت: کتاب‌های المصطفی در بخش‌های ترویجی، بنیادی، علمی و پژوهشی و تدوین متون چاپ می‌شود و تاکنون از سوی پژوهشگاه المصطفی به چاپ رسیده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی عنوان کرد: گونه‌ای دیگر از چاپ کتاب در قالب پژوهش‌های سازمانی است که با توجه به این که پژوهشگاه المصطفی گستره بین المللی دارد و بیش از ۴۰ کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد به صورت سازمانی در این کشورها فعالیت پژوهشی دارد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های المصطفی پروژه‌هایی است که در حوزه فعالیت‌های دینی و منطقه‌ای به ما سفارش داده می‌شود.

وی ابراز داشت: جشنواره شیخ طوسی ویژه خانواده بزرگ المصطفی، طلاب و کارکنان و اساتید و خانواده هایشان برگزار می شود که علاقمندان می‌توانند آثار پژوهشی اعم از پایان نامه و مقاله‌هایی که سال گذشته چاپ و منتشر شده را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی افزود: تاکنون ۳۵۰ نشست علمی در المصطفی برگزار شده که از این میزان ۴۵ نشست از ابتدای سال تاکنون بوده است.

۱۵۰ هزار کتاب و پایان نامه در کتابخانه مرکزی المصطفی وجود دارد

وی بیان کرد: کتابخانه مرکزی المصطفی دربردارنده ۱۵۰ هزار کتاب‏، پایان نامه، نشریات و... است و کتابخانه جامعی برای طلاب می باشد.

حجت الاسلام علوی افزود: حدود ۵۰ هزار دانشجوی المصطفی در ایران و خارج از کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در پژوهشگاه المصطفی در قم تحصیل می‌کنند. همچنین تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از این مرکز علمی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: بخشی از طلاب این مرکز بورسیه و بخشی نیز به صورت کوتاه مدت و مجازی در حال تحصیل هستند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اظهار داشت: المصطفی الگوی ویژه در آموزش زبان فارسی دارد و طلاب طی شش ماه زبان فارسی را آموخته و تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام علوی گفت: ۱۰۰ اثر علمی و پژوهشی تولید شده بود که با حضور مسئولان از آن رونمایی شد که این آثار در نمایشگاه آثار پژوهشی قرار دارند.

وی در پایان افزود: به مناسبت هفته پژوهش، روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه نیز جلسه‌ای با حضور مدیران المصطفی برگزار می‌شود که از پژوهشگران برتر تقدیر و تجلیل می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwsbs.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما