شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 57723
منبع : خبرگزاری فارس
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی مطرح کرد

وجود 140 رشته و گرایش در جامعه المصطفی

قم نيوز : معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: در این مرکز علمی، 140 رشته و گرایش وجود دارد و با طرح تحول به 400 رشته و گرایش در جامعه المصطفی می‌رسیم.
وجود 140 رشته و گرایش در جامعه المصطفی
وجود 140 رشته و گرایش در جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به موضوعات مطرح در حوزه پژوهش اظهار کرد: در این حوزه موضوعات مختلفی همچون اخلاق پژوهش مطرح است، ولی باید به بحث بین الملل پژوهش بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد: باید جغرافیای معرفتی جهان رصد شود تا بدانیم که کشورهای جهان در بخش‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه در چه مرحله ای هستند، یک سری کنش گران فعال در جهان وجود دارند که در معرض نقد هستند، یک سری کنش گران معیاری در دنیا وجود دارد که خودشان معیارساز شدند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی افزود: باید تلاش کنیم که خودمان را به کنش گرایان معیار در جهان تبدیل کنیم، اگر در زمینه علمی معیار شدیم، میراث علمی حوزه را می‌توانیم به جهان عرضه کنیم و باید آینده پژوهش را در نظر بگیریم.

قنبری توجه به فناوری پژوهش را ضروری دانست و تصریح کرد: با پیشرفت فناوری به آینده ای می‌رسیم که این آینده با وضعیت کنونی تفاوت زیادی دارد، اکنون نرم افزارهای هوشمند، انسان را به این سمت و آن سمت می‌برند.

وی ادامه داد: بین الملل پژوهش ما را به جایی می‌رساند که مرزها برداشته شود تا کتابی که در شهر قم چاپ می‌شود، دیگر متعلق به تمام جهان باشد، در جامعه المصطفی 140 رشته و گرایش وجود دارد و با طرح تحول در این نهاد به 400 رشته و گرایش در جامعه المصطفی می‌رسیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن دارند، البته باید فناوری پژوهش و نیز زبان بین الملل را در حوزه‌ها مورد توجه قرار بدهیم، اگر بخواهیم محصولات حوزه در دنیا مورد استقبال قرار بگیرد، باید با زبان مخاطب دست به تولید محصول بزنیم.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcds50k.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما