شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 57737
منبع : خبرگزاری مهر
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی خبر داد؛

ایجاد ۴۰۰ رشته گرایش در جامعه المصطفی العالمیه

قم نيوز : معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی از رسیدن این مرکز به ۴۰۰ رشته گرایش خبر داد و گفت: این رشته سازی میراث حوزه‌های علمیه است.
ایجاد ۴۰۰ رشته گرایش در جامعه المصطفی العالمیه
ایجاد ۴۰۰ رشته گرایش در جامعه المصطفی العالمیه
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محسن قنبری ظهر شنبه در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: ساحت‌های مختلف پژوهش مطرح شده است اما حوزه‌ای که مغفول مانده بخش بین المللی پژوهش است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا یک پژوهش را در فضای بین المللی مطرح  نماییم، گفت: در این راستا توجه به جغرافیای معرفتی جهان و بین المللی دیدن پژوهش‌ها بسیار مهم است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، با تأکید بر اینکه گام نخست رصد میدان علمی و پژوهشی بین‌المللی موجود است، افزود: در این میان کنشگرهایی هستند که هم معیار هستند و هم برای دیگران معیار می‌سازند.

وی ادامه داد: وقتی کنش‌گرهای معیار را شناسایی کردیم باید خود را با آن مقایسه نماییم که چگونه آنها به این جایگاه رسیده‌اند و ما برای رسیدن به آن نقطه باید چگونه رفتار کنیم.

حجت الاسلام قنبری، گفت: وقتی در عرصه پژوهش موفق خواهیم شد که خود معیارساز باشیم و حوزه‌های علمیه این ظرفیت را در خود دارند.

وی تصریح کرد: بعد از آنکه معیار شدیم باید همه متدهای بومی خود را عرضه کنیم و لذا پس از معیارسازی باید بتوانیم آینده بین امللی پژوهش را رقم بزنیم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، افزود: اخیرا طی طرحی جامعه المصطفی العالمیه به ۴۰۰ رشته و گرایش مجهز می‌شود و این رشته‌سازی میراث حوزه‌های علمیه است تا جهانیان بدانند حوزه‌ها می‌توانند خود معیار شوند.

وی در پایان به زبان بین الملل اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم برای معرفی آثار  خود به جهان به زبان مخاطب صحبت کنیم و تولید علم نماییم.
انتهای پیام / 137

 
https://qomnews.ir/vdciyyaw.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما