سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 57879
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

مسئله ولايت فقيه در بين مردم نهادينه شود

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: در ضمن تدريس مسائلي مانند نماز بايد تذكر داده شود و مردم آگاه شوند و همچنين مسئله ولايت فقيه را در بين مردم نهادينه كنيد تا مردم سرگردان نباشند.
مسئله ولايت فقيه در بين مردم نهادينه شود
مسئله ولايت فقيه در بين مردم نهادينه شود
به گزارش قم نیوز  آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: شما با همت والای خود کسانی که از سواد بی‌بهره‌ هستند به نعمت سواد بهره‌مند می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آیات قرآن افراد بی‌سواد مذمت را می‌کند و مدح و ستایش خود را بر باسوادان قرار می‌دهد. خداوند در آیات قرآن علم را به نور و جهل را به ظلمت تعبیر کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کس می‌خواهد خود را به اهل کمال نسبت دهد گفت: در بدی جهل این امر کافی است که هر کس از آن دوری می‌جوید زیرا انسان جاهل در همه ابعاد تهیدست است بنابراین باید مردم هدایت و راهنمایی شوند به همین دلیل تمام پیامبران مبعوث شدند تا مردم را به سمت نور و سواد راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی خدمتی برای مردم است گفت: در جامعه ایران نباید بی‌سوادی وجود داشته باشد و باید همه باسواد باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انسان بی‌سواد سبب می‌شود مردم از آنها سوء استفاده کنند. باید در نظر داشت بی‌سوادی بدبختی می‌آورد در سخنرانی‌ها بیان می‌شود که ایرانیان را نمی‌توانیم فریب دهیم و از آنها سوء استفاده کنیم زیرا با سواد و اهل کمال هستند بنابراین سواد و کمال ایرانیان به اندازه‌ای است که دشمنان نسبت به آن آگاه هستند و همیشه برای افراد بی‌سواد خواب می‌بینند.

وی با بیان اینکه مسئله نهضت سوادآموزی بهترین خدمت در جامعه امروز است گفت: به این وسیله مردان و زنان و بزرگ و کوچک همه باسواد و به نور علم مزین می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین اندازه در فضل علم کافی است که بزرگان و ائمه اطهار(ع) فرمودند هیچ فضیلتی بالاتر از کمال علم نیست. خداوند پیامبران را فرستاده تا مردم را از تاریکی ظلمت به سمت نور هدایت کند.

وی یادآور شد: باید ایام الله را یادآوری کرد زیرا ایامی است که خداوند لطف و مظهر قدرت خود را در آن روزها نشان داده است و ملت را پیروز کرده و مملکت را به دست حق و حقیقت داد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: در ضمن تدریس مسائلی مانند نماز را تذکر دهید تا مردم آگاه شوند و همچنین مسئله ولایت فقیه را در بین مردم نهادینه کنید تا مردم سرگردان نباشند.

وی با اشاره به وظیفه بزرگان دین گفت: بزرگان دین در جلسات و منبرها بیان کنند که ولایت فقیه به معنای ولایت خداوند در مرتبه نازله به پیامبر، امام و بزرگان دین است تا مردم نسبت به آن آگاه باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1cdt.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما