چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 57934
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد

ضرورت ساماندهی نانوایی‌های آزادپز بدون مجوز در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: اتحادیه نانوایی‌ها فعالیت خوبی دارد و این اتحادیه باید هر چه زودتر کار ساماندهی نانوایی‌های آزادپز بدون مجوز را انجام بدهد.
ضرورت ساماندهی نانوایی‌های آزادپز بدون مجوز در قم
ضرورت ساماندهی نانوایی‌های آزادپز بدون مجوز در قم
به گزارش قم نیوز سید صدرالدین موسوی ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای سیاست گذاری گندم، آرد و نان استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت صدور فاکتور فروش توسط کارخانه‌های آرد اظهار کرد: باید با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و سازمان تعزیرات با بحث فروش آرد بدون فاکتور توسط کارخانه‌های آرد در استان قم برخورد شود، عدم صدور فاکتور غیرقانونی است.

وی ادامه داد: سلامت جامعه برای ما اهمیت زیادی دارد و نانوایی‌های آزادپز آزاد نیستند که هر کاری را انجام بدهند، اتحادیه نانوایی‌ها فعالیت خوبی دارد و این اتحادیه باید هر چه زودتر کار ساماندهی نانوایی‌های آزادپز بدون مجوز را انجام بدهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: اگر نانوایی‌هایی در استان خدمات خوبی را ارائه دادند، باید تشویق‌های لازم از این نانوایی‌ها صورت بگیرد، باید اجرای برنامه‌های آموزشی برای نانواها در دستور کار قرار بگیرد و به قشر زحمت کش نانوا احترام گذاشته شود.

موسوی ارائه آموزش به نانواها در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزشی برای نانواها و مردم گذاشته شود و می‌توانیم که از صدا و سیما در این زمینه کمک بگیریم، از یکم بهمن ماه کارخانه‌های آرد در استان قم موظف هستند که آرد با سبوس 12 درصد ارائه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد اقدام برخی از نانوایی‌ها در استان قم در استفاده از آردهای کم کیفیت هسیتم، باید برای استفاده مردم از نانو سبوس دار و عدم استفاده از نان های سفید در شهر قم فرهنگ سازی کنیم، این مساله برای حفظ سلامت جامعه یک تکلیف است، استفاده از نان استاندارد علاوه بر ضوابط قانونی، عرف جامعه نیز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید آردهای نانوایی‌های آزادپر استان از طریق مجاری قانونی تامین شود تا فرار مالیاتی در این زمینه نداشته باشیم، این نانوایی‌ها باید از استانداردها پیروی کنند، همچنین باید در برابر کارهای غیرقانونی نانوایی‌های آزاد پز، اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نانوایی‌های سهمیه ای استان قم امروز زیر فشار هستند و باید برای ادامه فعالیت‌های این نانوایی‌ها از آن‌ها حمایت‌های قانونی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkwnm.23nqxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما