چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 57940
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل استاندارد استان قم مطرح کرد

ضرورت برخورد با نانوایی‌های عرضه کننده نان بدون سبوس در قم

قم نيوز : مدیرکل استاندارد استان قم گفت: باید با نانوایی‌های آزادپزی که از آردهای سبوس دار استفاده نمی‌کنند، برخورد شود.
ضرورت برخورد با نانوایی‌های عرضه کننده نان بدون سبوس در قم
ضرورت برخورد با نانوایی‌های عرضه کننده نان بدون سبوس در قم
به گزارش قم نیوز منصور فرزانه ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای سیاست گذاری گندم، آرد و نان استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت نانوایی‌های آزادپز استان قم اظهار کرد: برخی از این نانوایی‌ها از آرد بی کیفیت استفاده می‌کنند که باید با این نانوایی‌های متخلف برخورد شود.

وی ادامه داد: در خصوص استاندارد ملی آرد در کشور تجدید نظر صورت گرفته و میزان وجود سبوس هشت درصد است که اکنون این میزان در استان قم 13 درصد است که باید اصلاح شود.

مدیرکل استاندارد استان قم افزود: در فصل پاییز هفت مورد نمونه برداری از واحدهای تولید آرد در استان قم صورت گرفت، اکثر این واحدها وضعیت نسبتا مطلوبی داشتند.

فرزانه ارتقای نظارت بر نانوایی‌های آزاد پز در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: این سیاست موجب جلوگیری از استفاده از آردهای بی کیفیت در این نانوایی‌ها می شود، همچنین باید با نانوایی‌های آزادپزی که از آردهای سبوس دار استفاده نمی‌کنند، برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم عدم ارائه نان سبوس دار در جامعه کم کاری صاحبان نانوایی‌ها است و کارخانه‌های تولید آرد در این زمینه تقصیری ندارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7o8n.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما