سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 58222
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

وجود 42 هزار زن سرپرست خانوار در استان قم

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در استان 42 هزار زن سرپرست خانوار سکونت دارند که 70 درصد از این زنان زیرپوشش کمیته امداد خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی نیستند.
وجود 42 هزار زن سرپرست خانوار در استان قم
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه ظهر امروز در جلسه کمیسیون بانوان استان که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار در استان اظهار کرد: در استان قم 42 هزار زن سرپرست خانوار سکونت دارند.
وی ادامه داد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار در استان قم مشکلات مالی دارند، اما 70 درصد از این زنان زیرپوشش کمیته امداد خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی نیستند و مساله ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در استان قم اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: باید برنامه ویژه ای برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان داشته باشیم، به جای اینکه این زن‌ها را برای کار به شهرک‌های صنعتی استان قم سوق بدهیم، باید برای زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی ایجاد کنیم، سوق دادن زنان سرپرست خانوار به اشتغال در شهرک‌های صنعتی آسیب‌های زیادی را به همراه دارد.
سلیقه با اشاره به عدم همکاری بانک‌های استان قم در زمینه طرح اشتغال خانگی در استان اظهار کرد: امسال سازمان بهزیستی، مددجویان خود را برای دریافت تسهیلات به ارزش هفت میلیارد تومان در زمینه اشتغال خانگی به بانک‌های استان قم معرفی کرد، اما تاکنون تنها کمتر از 20 درصد این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
وی ادامه داد: دلیل عدم استقبال بانک‌های استان قم از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی این است که این تسهیلات قرض الحسنه هستند، در حالی که بانک‌های استان منافع شخصی خود را پیگیری می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: امسال در بحث ایجاد اماکن امن برای کودکان کار در استان اقدامات قابل توجهی صورت گرفت تا معضلات این قشر کاهش پیدا کند و آن‌ها مکان امنی در بیرون از خانه داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید شاهد کاهش 20 درصدی آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف باشیم، اما با روند پیش رو تحقق چنین هدفی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcirraw.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما